Pagina's

zondag 21 november 2010

Deel twee van het setje is af


Deel twee van het 3-delige setje is af, of eigenlijk 4-delig, want ze wilde graag ook zo'n bloem in haar haar! Ik heb vandaag de bloemen vastgezet op het shirtje met een X-vormig stiksel. Een cirkeltje werd drie keer niks, dus eenvoudig en simpel een X-vorm werd het mooist. Daarna kiezen wat er in het midden zou komen, het bling-bling knoopje wat ik er eerst op had gespeld (zie vorig berichtje) vond ik iets te rozig en eigenlijk te groot. Nu had ik ook nog kristalkraaltjes en die heb ik er per 3 op vastgezet.


Ik moest de onderkant van het shirtje nog zomen en de mouwen moesten ook nog afgewerkt worden. Ik heb ze afgewerkt met een dubbel rolzoompje. Ik heb het rolzoompje dubbel gedaan omdat het dan wat dikker werd en dan is de kleur wat "steviger/knallender". Daarna heb ik nog een aantal cirkeltjes opnieuw geknipt voor een bloem voor in haar haartjes. Even wat rondjes gedraaid met de locker en daarna een haarspeldje gezocht, die goed stevig is en goed in haar haar blijft zitten. Vastgezet op het stiksel waarmee de bloem aan de goede kant gestikt zit en nu zit het speldje múúrvast.

Ze kwam net thuis van het buiten spelen en wilde graag even het shirtje passen, èn de bloem voor in haar haar natuurlijk, dat was eigenlijk het interessantst! Dus hup truitje uit en shirtje aan, zit helemaal goed. Daarna even haartjes kammen, want het was kapsel hopeloos, á la net uit je bed look. Ze is helemaal serieus voor de spiegel aan het kammen, eerst de ene kant, dan de andere kant.


Daarna de bloem in haar haar gespeld, het speldje is een type stroef, dus je moet goed je vinger ertussen frutten en dan in haar haar schuiven. Het speldje is wel stroef, maar daardoor zal het niet gauw uit de haren zakken. Ik doe voor als ze naar school gaat, wel altijd eerst een beetje haarlak op haar haartjes, dan is het ietwat stroever en blijft alles er beter in zitten. Maakt niet uit wat, elastieken, klipjes, klemmetjes en vooral bij schuifspeldjes!

Nu moet ik alleen de legging erbij  nog afmaken. Hij is al aardig ver, ze moet hem even doorpassen, ik heb hem namelijk ietsjes verlengd. Ik moet altijd iets aan een patroon veranderen, gaat vanzelf, kan het niet laten. Het elastiek moet ik nog even afmeten en dan tunneltje maken, stikken die handel en klaar is het setje.


Alles is trouwens UWYH. Op Sancho is er een kopje "Mijn uitdaging: UWYH 20:10". En aangezien mijn privéstofjes behoorlijk in de meerderheid zijn, mag daar best wel wat in geminderd worden, dus...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten