Pagina's

dinsdag 3 februari 2015

Andere stofjes, bandjes en kantjes...


Ik ben nog niet echt in een doos met stofjes gedoken, wil eerst de ruimtes voor zover mogelijk geverfd hebben en bemeubeld hebben, zodat de dozen ook ècht geleegd en uitgezocht kunnen worden. Want uitgezocht zal er moeten. Anders past het toch ècht niet in de kasten en planken die ik hier heb. Op zich vind ik het ook heel niet erg dat er gescreend gaat worden, want ik heb gewoon te veel... te veel boekjes, te veel lapjes, te veel kantjes en bandjes... Ik zag vandaag op een blog een mooie titel "Deze stoffen verlaten ons assortiment"... is een hele leuke om op die manier stofjes met een give-away je  kast te laten ontsnappen.


Maar wat je hier nu op de kiekjes ziet, zijn hele oude kleedjes, kantjes en bandjes... , een kussensloop, stroken stof met een zelf gehaakt kantje van mijn oma voor op de keukenplanken. Onderzettertjes van héél dun garen gehaakt. Oud tussenzetband met gaatjes en bloemetjes- en fantasiemotiefje nog op het originele kartonnetje gewonden. Hoe oud het is, géén idee... maar het heeft een nostalgisch sfeertje.
  

Ook een tussenzetsel wat ze ooit voor mij als tiener gehaakt heeft voor een dekbedhoes... heel snoezig met roosjes... Een heel oud kleedje van linnen met gekantklost kant.


Héél veel zelf gehaakte kantjes en bandjes. Aan voile gezet of aan linnen gezet... Ook een dikke rol zelf gehaakt kant, dat nog in de stijfsel moet worden gezet. Mijn oma heeft me ooit laten zien hoe ik dat moet doen, dus dat ga ik denk ik maar eens doen.


Vlak voor m'n jongste dochter haar verjaardag ben ik eens lekker aan het freubelen gegaan om de tafellade eens in te richten. Nog nooit gedaan, geen rust en geen inspiratie voor gehad. Totdat ik al mijn oma's bandjes, kantjes en kleedjes in een doos vond... Ja, misschien is dat wel wat voor de salontafel...

Was wel lekker om weer met zachte materialen in de weer te zijn en plaats van schuurpapier, verf en stinkende terpentine. Ik genoot van het vullen van de lades, een beetje te schikken, het kant door mijn handen te laten glijden en hopelijk binnenkort met andere materialen rommelen om weer iets moois te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten