Pagina's

zondag 12 januari 2014

Stapeltje stof...

 

Ja, een stapeltje stof! Al een tijdje geleden zat ik te prakkedenken wat ik zal maken voor JK als ze 11 jaar wordt, want dat wordt de freule binnenkort. Ik wilde graag net als vorig jaar een mooie kledingset maken en het liefst met de stoffen die ik toch al in de kast heb liggen, want dat mag best wat leger worden (eigenbelang, want dan kan er tenminste ook weer wat nieuws aangeschaft worden). Vorig jaar per toeval bij het doorpassen van het babyrib groene jasje paste een bontgekleurd rokje dat net af was, dus was ik ineens sneller klaar dan gedacht.

 
Nu wil ik weer iets moois maken. Althans dat was de bedoeling voor dat hele gedoe van 1 januari, maar ik geef het nog niet op. Ik richt me eerst op het belangrijkste, dat is het rokje van een paisley stofje van de Happy-serie van Hilco uit mijn webwinkel, waar ze helemaal wèg van is toen ze de rol uit de doos zag komen. Daarna de bodywarmer van paarse lammy stof, dan de lichtgroene tricot legging en daarna het felgroene tricot shirtje.

Het rokje wordt een eenvoudige versie van de Amy-Lynn met zakjes (denk ik, want mijn handen doen wel eens wat anders dan mijn hoofd heeft bedacht). Hij wordt gevoerd met een lichtroze met felroze stippen stofje, het allerlaatste stukje uit haar prinsessen-periode. Ze wil graag een strookje lilaroze tule eraan, maar lukt dat niet qua tijd, dan zet ik dat na haar verjaardag er wel aan.

Aan de bodywarmer komt een capuchon, die ik voer met hetzelfde stofje als het rokje en de rest van de bodywarmer voer ik niet, want de stof is heerlijk zacht aan de binnenkant. De sluiting is denk ik met een rits, maar dat zie ik nog wel.

De legging wordt gewoon de simpelste versie die ik kan vinden in een lichte kleur appeltjes groen en het shirtje wordt het modelletje Zoe van Farbenmix dat ik wel vaker voor haar gemaakt heb in een feller kleurtje appeltjes groen.

Tsja, hoe ver ik kom weet ik niet, maar ik vind de combi aan stofjes ieder geval heel leuk zo en het allerbelangrijkste JK vindt het héél erg leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten