Pagina's

woensdag 20 mei 2015

Naaicase en prullekes...


Er heerst in Tilburg en Reeuwijk weer een fenomeen toen ik mijn showroom in Woerden had... Het heen en weer zeulen van allerlei losse naaiprullekes... Als ik het vergeet, kan ik niet verder of niet lekker verder... óf en dat is een irritante ik weet niet meer waar het is... En hier in Tilburg heb ik ook nog eens geen vaste opbergplek voor mijn troepies, zo ver was ik nog niet, dus dan wordt het helemaal een soepzooitje. Niet handig met een toch al lichtelijk chaotisch aangelegde chaoot!

Dus... wat doene we... Een naaicase aanschaffen. Eerst effe checken waar ik zoiets hier ook al weer kan vinden en niet veel later bedenk ik me dat Dennis zo'n gevaarte had aangewezen bij de Blokker. Mooi! Huppetee in de benenwagen en ik loop op mijn gemakje naar de Blokker. Al snel heb ik zo'n ding voor € 12,95 aangeschaft. Bij thuiskomst snuffel ik alle tasjes af naar losse prullekes. Mijn potlood, speldendoosje van de Sancho Clubdag, er moet nog wel een speldenkussentje komen, want dat werkt lekkerder. Ik wil graag zelf een leuke maken. Ik weet nog niet wat voor een exemplaar, maar die kom ik vanzelf wel tegen. Lijkt me een gezellig fröbelwerkje. Ook een centimeter vind ik ergens tussen Dennis zijn spullen. Een potlood, puntenslijper en gum kom ik tegen in mijn make-up mandje. Wat het daar doet, géén idee!!

Vervolgens bedenk ik dat ik nog wel wat vast naaigerei kan gebruiken en fiets met mijn fiets naar de Pinguin. Dat is eigenlijk een wolzaak, maar ze hebben daar ook wat ritsen, bandjes, klosjes garen en een puzzelwand vol met ditjes en datjes voor bij het naaien en handwerken. Ik wil graag een tornmesje, twee verschillende kleuren markeringspotloden, twee klosjes garen, een rits, wit satijnband, rood satijnband en wat machinenaalden. Zo hoef ik deze rommeltjes ieder geval niet meer heen en weer te zeulen c.q. te zoeken waar ze ook al weer liggen.


Mijn fiets leg ik goed aan de ketting, want dit is al mijn tweede fiets!! Ja. Dennis had hem een paar maanden geleden even voor het appartementsgebouw neergezet... tien tellen hè. Hij moest even de usb-stick van boven halen... Hij komt beneden, fiets pleitte!! Mja... dus nu altijd aan een extra hangslot! Een stevigere paal kon ik niet vinden, dus hier moest de fiets het maar even mee doen, hahaha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten