Pagina's

donderdag 11 juni 2020

Sew Online: 11 juni 2020


Vanavond had Henrike weer een Sew Online avondje georganiseerd voor de dames van de Voormalige Vereniging Sancho. Weer via Facebook want dat was de vorige keer goed bevallen.

Vandaag schoof ik ietwat later aan, want ik was volgens JK veel sneller thuis dan ze dacht dus het eten was nog in wording, maar geen haast hoor, het kwam perfect uit, dan kon ik even een YouTube filmpje bekijken hoe het ook alweer zit met het mouwsplitje, de do's en de don'ts.

Afgelopen weekend had ik al bedacht dat de stoel met onhandige doos maar eens exit moest zijn en ik mijn IKEA ladekastjes weer beneden wilde hebben en op elkaar gestapeld wilde hebben naast mijn naaitafel...

  1. al mijn naai tuttemerul zit daar in
  2. perfect voor de locker als ik geregeld zou moeten afwisselen van machine bij een project
  3. perfect plekje voor de laptop voor de Sew Onlines en YouTube filmpjes/Tutorials bekijken terwijl ik aan het naaien ben


Toen ik binnenkwam denderen op de Sew Online waren Henrike en Anouk al bezig, maar was er iets met de wifi van Henrike aan de hand, het beeld was perfect, maar het geluid was nog zoek, dus die was aan het uitzoeken wat er aan de hand was. Over wifi gesproken, we kwamen er toen ook achter dat de wifi van Henrike haar nieuwe naaimachine ook wifi heeft. Dit zodat ze op het scherm van haar naaimachine YouTube filmpjes over naaitechnieken kan bekijken stap voor stap, terwijl ze het tegelijk aan het uitproberen is... Kijk dat scheelt dus weer een stapel met IKEA kastjes waar je je laptop op moet poten zoals ik, hahaha.

Ondertussen was het gezellig kwebbelen. In een handgreep wat er werd gedaan: er werd gewerkt aan een Swap (die wordt georganiseerd bij Sancho). Er werd een rokje gemaakt, er werden quiltblokken gemaakt, een lockerhoes werd afgemaakt en iemand was bezig door iets door te passen op een paspop op schaal (kleiner paspopje dus), en ik was bezig aan de mouwsplitjes van mijn gestreepte doorknoopjurkje.

Ik had ter voorbereiding ook mijn mobieltje in de buurt staan met het bewuste YouTube filmpje, zodat ik af en toe nog even de boel kon checken, want op zich heb ik mouwsplitjes vroeger wel gemaakt, maar als je het niet vaak doet, wil een en ander waar je aan moet denk en c.q. op moet letten wel eens wegzakken...

Het was wat gefriemel met smalle stofreepjes, knipje zetten en wat gefrut met het reepje stof om dat om te vouwen tot een strak keurig net biesje met tig speldjes en dan vaststikken.


Daarna de mouwen sluiten en de zijnaden. De hele handel op elkaar stikken van de rok en lijfje. De streepjes moeten wel doorlopen. Dat kan niet overal, omdat er een plooitje zit of een coupenaad of omdat er delen schuin zijn of zoiets, maar ik probeer bij het knippen zoveel mogelijk alles door te laten lopen als dat mogelijk is.


Ik moest wel 10cm uithalen, omdat het nèt 1mm ernaast zat, en dat valt nogal op (vind ik). Maar het eind zit er aan te komen... pfff. En natuurlijk lekker gekletst, super gezellig weer!


Ik eindig met de jurk, die nu eindelijk ergens op begint te lijken naast mijn naaimachine geploft. Ik ga mijn bedje opzoeken, zodra ik Kees heb uitgelaten natuurlijk.

Dank jullie wel dames voor weer een super gezellig avondje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten