Pagina's

zaterdag 17 september 2016

Zoek zoek stofjes...


Ik heb nog niet zo lang geleden een doos met stofjes ontdekt tussen de verhuisdozen... En na al dat geblader afgelopen weekend in de Knip en de Burda was ik wel poepie nieuwsgierig wat daar nu toch allemaal in zat... Hmmm... mja... aan mijn Hmmm kan je wel merken dat het lichtelijk een beetje tegenviel... tenminste voor het gedeelte van het jaar waar ik me nu in bevind... Nazomer... dus herfst, dus donkerder en warmere kleuren en stofjes... En wat tref ik aan... wit, wit, wit, wit, wit.... met her en der een stipje, glansje, rimpelgeks, onderjurkenspul en voering... ook nog een snufje licht roze met en zonder blommetjes... maar al met al... absoluut géén herfst!

Daar zit ik dan op het bed van m'n oudste dochter en duw ik al zuchtend de doos weer terug op z'n plek. Geen lapje lichter geworden... Dus sjok sjok sjok naar beneden naar de kast op mijn slaapkamer... Ik gooi de deuren open en kijk... Hmmm 4 lappen babyrib... Ja, zo winters hoeft het nou ook weer niet en weet ik ook even met die oktober boekjes van nu geen raad. Behalve een lange blazer, die ik dus drie keer niks vond, nergens geschikt voor... Een héle stapel restjes, matrouschkastofje, muizenstofje, vrolijke stippenstofjes, stapeltje voering, stapeltje hopeloos tricot en dan nog een stapeltje stevig katoen.. sjucht...


Ik sluit de deuren en sjok sjok sjok wéér een etage lager en zwiep de deur van mijn werkkast open waar ik pasgeleden nog twee nette stapeltjes stof heb gebakken van de puinhoop die zich daar had verzameld... En ineens denk ik... Hé,,, tijdens de ALV (Algemene Leden Vergadering) van Sancho (zie paarse logo in rechter kolom) heb ik op de Utrechtse lapjesmarkt met Inge en nog meer dames lopen struinen en daar bij de achterste kraam twee zwart-wit lapjes gekocht, waarvan één een leuke Escherprint met de bedoeling daar een rokje uit te maken... Het Escherstofje heeft twee kanten, dus... ik wilde de ene helft van het rokje van de éne kant maken en de andere helft van het rokje de andere kant... Nu alleen nog bedenken hoe ik dat ga doen met de zijnaden, want ik wil dat de stof doorloopt... en dat met een ministofje... kraak kraak kraak...

Terwijl mijn hersenpan kraakt trek ik de lap eruit, en meet hem op... Op zich voor een rokje prima van lengte, maar ja voor het A-lijn rokje in de Knip oktober is meer nodig. Maar, bedenk ik me, ik hoef de tailleband niet van hetzelfde stofje te doen natuurlijk, maar zoals hierboven van een ander stofje... Maar bedenk ik me... als ik nu een overslagrokje maak... dan kan ik nog leuker met die twee kanten werken van het stofje... Ik pak het patroon van het overslagrokje erbij en bekijk de handel... 15cm minder nodig dan die A-lijn rok en als ik de tailleband en strikceintuur van een afstekend zwart stofje maak, dan is dat juist wel mooi... 

Da's dan geregeld... alleen nu nog op zoek naar een zwart stofje... Ik ga weer naar boven... struinen in mijn kast op de slaapkamer... op zoek naar zwart...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten