Pagina's

vrijdag 5 februari 2016

Internetprovider.... GRRRRR


Ik heb een Alles-in-een pakket bij een internetprovider afgesloten. Bellen, internet en televisie... Het was in december 2014 de portemonnee die bepaalde welke provider het werd. Het was de provider die ik tijdens het laatste jaar bij ex-manlief ook had, en we daar naar het eind van het abonnementsjaar zaten uit te kijken, zodat we konden overstappen naar een andere provider. Dus ik wist waar ik aan begon... Maar ik wist ook dat het internet bij mij thuis minder zwaar belast zou worden. Zoonlief gebruikt met gamen en streamen in zijn eentje al meer dan ik met drie dames in huis bij elkaar als alle apparaten aan zouden staan. Dat zouden dus 3 laptops, 1 macbook, 3 tablets en 3 mobieltjes en 2 televisies en een huistelefoon zijn. En die apparaten staan hier zelden allemaal tegelijk aan.

Ook heb ik hier een kleiner huis, geen betonnen vloeren, de router staat in het midden van het huis, etc. etc., dus wat zou dan nog het probleem moeten zijn... Nou véél... Het internet gaat aan/uit/aan/uit/aan/uit ook overdag terwijl er geen hond om me heen is met laptop of mobieltje... en dat aan/uit/aan/tui/aan/uit-gedoe is constant zo. Er is door Dennis geregeld naar gekeken, gereset etc. maar het probleem lag waarschijnlijk gewoon bij de router, net zoals dat toen bij Remco het geval was. De router is gewoon een zwaar waardeloos zwak gevalletje... Kan je wel oplossen als je er eventjes zelf eentje aanschaft... tsja... moet je wel budget voor hebben. Ik snap niet dat de provider geen beter exemplaar aanlevert aan zijn klanten, je betaalt er toch voor??

Ze hebben liever een drukbezette klachtenlijn, waar ze allemaal mensen moeten neerzetten die salarissen kosten.

Maar ieder geval. Gisteren ging bij mij het licht uit van frustratie, toen mijn moeder mij belde en bij de vierde poging we elkaar eindelijk hoorde, c.q. de telefoon bij  mij eindelijk eens overging (zei mijn moeder die dus vaker had geprobeerd), de verbinding steeds verbroken werd, of de een hoorde de ander niet etc. etc. etc. en hing ik (wéér) aan de lijn bij de provider. Omdat mijn huistelefoon het dus niet deed, kon ik niet het gratis telefoonnummer gebruiken en moest ik mijn mobiel het niet gratis nummer gebruiken. Knarsetandend doe je dat maar, want je moet toch wat. Na 10 minuten aan de lijn te hebben gehangen krijg je eindelijk iemand aan de lijn. Die persoon staat je keurig te woord en probeert alle drie de problemen in kaart te brengen en begint bij de televisie... Na een kwartier kan dat niet worden opgelost, hij geeft het op, en wordt de telefoon onder handen genomen... na een half uur doet de telefoon het, maar dat kan natuurlijk ook toeval wezen, want de telefoon doet het wel vaker ineens weer... dan het internet. Ik wordt steeds van beneden naar boven gestuurd om van alles aan, uit, ingedrukt en weer te verbreken en te verbinden... Hij is ook geregeld een 10 minuten in bespreking om te overleggen onder andere of de router misschien vervangen moet worden (en mijn mobiele telefoonkosten tikken door). En dan ineens krijg je een telefoonnummer voor je kiezen, zodat er een volledige check-up plaats kan vinden in je huis of alle bekabeling, kastjes en router wel in orde zijn. En dat is dan een particulier bezoek oftewel je mag zelf dokken.

Ik voel gelijk dat het niet terecht is, want alles ligt hier net een jaar, het heeft namelijk eerst 2 maanden in een doos gelegen omdat er hier verbouwd werd en alleen de telefoon in functie was. Ik zeg, dus als er de router niet goed is zijn de kosten van de monteur voor mij... Een router die ik van jullie opgestuurd gekregen heb om hier neer te poten... Ja... die kosten waren dan voor mijn rekening. Ik zeg en hoeveel kost zo'n monteur dan (ik hou namelijk ernstig rekening mee met voorrijkosten of een minimumprijs dat de teller al gaat draaien terwijl de man nog geen poot over de drempel heeft neergezet). Nee dat wist hij niet. Hij had geen flauw idee hoeveel de kosten zouden zijn en ik moest zelf ook het bedrijf bellen, want dat werd niet door de provider geregeld.... Stoom uit mijn oren. Dat noemen ze service... klantenbinding hebben ze nog nooit van gehoord.

Dus ik bel dat bedrijf... Nog nagloeiend van ergernis... Wat ik vermoedde klopte... De monteur verdiend als hij op mijn voetveegmatje staat al € 52,50 al is het in 5 minuten geregeld. Na 3 kwartier gaat de teller oplopen met € 17,50 per kwartier... Moet hij een volgende keer terugkomen, omdat hij niet verder kan, het 17:00 uur is geweest of dat hij iets niet bij zich heeft, dan wordt er wéér € 52,50 gerekend.

Nu weet ik als geen ander dat auto's laten rijden, verzekering, personeelskosten etc geld kosten. Maar gewoon als je na een héél jaar problemen, gezeur, slechte internetverbinding, slechte televisieverbinding en geen internetverbinding, waardoor je in de knoop komt met je werk, want ik werk vanuit huis en het reilen en zeilen van mijn webwinkel moet ik via internet doen. Ik kan wat dingetjes met mijn mobieltje doen (ik heb gelukkig een abonnement dat buiten de deur ook internet verbinding heeft), maar dat is een geklungel van de jawelste en niet alles is mogelijk om uit te voeren met je mobieltje... Bijvoorbeeld factuur aanmaken (uit MijnWebwinkel moet je die uploaden) en uitprinten... ga dat maar eens doen met je mobieltje... Is toch wel handig als je een order wilt verzenden. Of foto's opsturen vanaf je laptop naar DaWanda voor bij een interview... gaat hem ook niet worden en ga zo maar door. Het kost mij veel tijd, dus geld dit gelazer met die provider en na een jaar ben ik dat geduvel met flut-niet-oplossingen goed zat! En wil ik dat als er een volledige check-up plaats gaat vinden de provider de kosten wel op zich mag nemen... Is toch het minste wat ik als klant wat ik mag verwachten.

Maar omdat ik in de shit zit, maak ik eerst een afspraak voor vandaag om 16:00 uur... terwijl ik eigenlijk weet, dat ik het financieel niet heb. Want die ergernis komt er ook nog eens bij. Ik hèb het niet!! In tranen zit ik vervolgens het hele verhaal aan mijn vriendin te vertellen via FB messenger... ineens denk ik... Ik kan niet uitgeven wat ik niet heb! Eind van de maand is 'ie de eerste op de lijst. Dus ik de afspraak weer afgebeld. Televisiekijken, daar kunnen we best zonder, telefoon kunnen we ook best zonder, want die heb ik alleen omdat sommige zakelijke nummers van bedrijven/instanties met mobieltjes niet werken, alleen vanaf een vaste lijn. Zo irritant en uit jaar nul!! Maar ja, dan mail ik maar of zoiets. En internet... ja... die 3 weken overleef ik dan ook wel weer.

Wéér een uurtje later zit ik te denken, dat ik gewoon van die hele kut-zooi van een provider af moet. Dit probleem lost nooit op, het was al zo voordat ik hier woonde, maar dan in een ander huis bij ex-manlief, en dat blijft zo. Ik moet van dat bedrijf af. Ik wil gewoon het abonnement opzeggen, dan maar een iets duurder abonnement, maar dan ben ik er in ieder geval wel van af. Scheelt mij tijd, frustratie, boosheid, kinderen die hun schoolboeken niet kunnen ophalen vanaf hun tablet om uit te werken, geld aan tijdverlies voor mijn werk, noem maar op.

Zoonlief kwam gisteravond gezellig bij ons eten en als ik hem opgehaald heb, ziet hij die kabel (die ik van ellende maar weer van de router naar mijn laptop heb verbonden in de gang hangen) en hij weet hoe laat het is. Ik vertel hem dat ik mijn abonnement wil opzeggen en wil kijken uit welke ik kan kiezen en of hij mij kan vertellen welke een goede, degelijke provider is. Als iemand dat weet en heeft uitgezocht is hij het wel, want hij heeft diezelfde provider ook vervloekt van hier tot Tokio. En hij weet gewoon veel wat apparaten trekken van het internet en trouwens... Hij zit inmiddels ook in de ICT qua school en qua bijbaantje. Dus hulptroepen met kennis!!! Binnen een tien minuten zijn we er uit welke provider voor mij geschikt is (niet alleen qua sterkte en stabiliteit, maar ook financieel prima in mijn budget past). Dan zoek log ik in bij mijn provider om uit te zoeken hoe dat zit met opzeggen... Dat staat er natuurlijk niet in, dus ik bel... Ik vertel dat ik mijn abonnement wil opzeggen, ze wil weten waarom, ik leg het uit en ze vraagt aan mij of er een kans is om mij van gedachten te laten veranderen en hoe ze dat kan doen. Bijvoorbeeld om de kosten voor de monteur achteraf terug te betalen... Ik zeg dat dat mosterd na de maaltijd is, want dat hadden ze mij gisteren direct moeten voorstellen en niet als ik het abonnement opzeg! Zijn ze helemaal betoeterd!!!!

Dus per 5 maart is de ene opgezegd en per 4 maart de andere in gang gezet. Is besteld en bevestiging gekregen!

En uiteindelijk is het financiële plaatje dat ik nu € 20,00 goedkoper uit ben en over een half jaar € 4,50 duurder... Nou die € 4,50 overleef ik wel!!

Wat zal mijn omgeving het rustig krijgen zonder dat gemekker over het steeds uitvallende internet :D :D :D :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten