Pagina's

donderdag 20 mei 2010

Engels rozenjurkje voor mijn jongste dochtertje


























(Dit is een oud blogberichtje, begin maart 2009). 


Er zijn een aantal blogberichtjes, die ik een tijdje niet mocht laten zien, op verzoek van Farbenmix. Dit berichtje is daar een van.  Dit modelletje noemde ik eerst het "Engels rozenjurkje" omdat het stofje van het jurkje van die Engelse roosjes zijn.

Naar aanleiding van dit blogberichtje is toen het balletje bij Farbenmix gaan rollen. En nu heet het jurkje Elodie.

Dit modelletje heb ik een jaar of vier geleden voor mijn oudste dochter verzonnen en gemaakt. Haar jurk was helemaal op door het vele wassen, maar het patroon heb ik gewoon bewaard. En nu heeft ze eindelijk de maat van het patroon! De bovenlaag is eenvoudig te maken, maar de onderrok met tule was nog een behoorlijk tijdrovende klus. De versie van de oudste was zonder onderrok en tule, maar mijn jongste is gek op het merk Jottum, lees: gek op laagjes en natuurlijk een berg tule, en hoe wijder hoe beter!

De dame poseert ook graag, toen ik tegen haar zei de jurk eventjes aan te doen, zodat ik een foto kon maken voor mijn blog, was ze helemaal in haar element.

De tijdrovende tule laagjes op de onderrok.

























Draaien en draaien en standje ballet.


























Nog even springen, kijken of dat ook lekker gaat met deze jurk en ja dat lukt.

De landing gaat ook perfect, en de jurk is goedgekeurd.
Volgens de kleine meid is het een lekkere draai-jurk!

Hè, hè... ik zit... en dan zit de jurk ook lekker! Dat is natuurlijk wel belangrijk, alle kleertjes moeten wel lekker zitten en makkelijk aankunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten