Pagina's

donderdag 23 april 2020

Sew Online: 23 april 2020


Gisteravond had Henrike nóg een Sew Online avondje georganiseerd voor de dames van de Voormalige Vereniging Sancho.

Na de "schop onder de kont Sew Online" van vorige week zijn er gelijk nog twee vervolgweken op donderdag ingeplant om te babbelen en creatief bezig te zijn.

Vandaag mijn laptop op het altijd handige IKEA strijkplankje geploft, bovenop een doos, bovenop twee kussens, bovenop de bank, half rustend op de rugleuning... zie je het nog voor je??


Het was weer gezellig tijdnes de Sew Online. We waren deze keer met zo'n 10 dames. In een handgreep wat er werd gedaan: nachtponnen en pyjama's maken, een beha, een jurkje met fladdermouwtjes, maar bij nader inzien viel die wel héél erg riant, een patroon werd aan elkaar geplakt en tussendoor werd het harde werk van haar dochter en man getoond, een Lego-project van Zweinstein (Harry Potter). Best een aardig groot projectje!


En ik was bezig met een voile rok te maken, waarvan de print perfect moet doorlopen in de zijnaden, maar toch ook Engelse naden moest hebben. Na wat testjes eerder deze week is het een variant op de Engelse naad geworden. Het stofje is zo'n wiebelkont, is niet op één plek te houden, zelfs niet met mijn manier van spelden met duizend spelden! Zoals je ziet is mijn speldenbakje zowat leeg.


Ook moet ik een stukje uithalen, waarvan ik het stiksel niet mooi vind geworden en dat moet overnieuw worden gedaan. Om een uur of 21:00 uur ben ik gestopt, want ik kreeg een telefoontje (die ik niet wilde negeren).



Bedankt dames voor het super gezellige avondje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten