Pagina's

zondag 12 april 2020

Voortuin make-over


Afgelopen weekend is er hard gewerkt in de voortuin door OK (oudste kind) en MK (middelste kind). JK (jongste kind) en ik richten ons met name op het snoeiwerk in de voor- en achtertuin en het verzorgen van natje en droogje voor de hardwerkende "tuinmannen".

Hoe dit zo in ene kwam? Nou, MK is door al dat online werken, zittend in mijn werkkamer, met energie overschot gaan zitten. En besloot vorige week woensdag een sportmomentje in te lassen in de vorm van restant stenen en flagstones uit de voortuin naar de achtertuin te verslepen. De hele grote exemplaren ging ze wel opruimen als OK van het weekend kwam... Dus zo gezegd zo gedaan, MK loopt tig keer heen en weer en besluit dat dit weekend eigenlijk ook best wel het pad van de voortuin opgehoogd kan worden en de Alpe d'huez aan zand plat gekregen kan worden en dat OK daar best wel mee zou willen helpen.

Ik vraag of hij dat ook weet... Ja dat had ze al geregeld... Ik weer... Heeft hij dan ook zijn oude plunje bij zich?... Ging ze doorgeven... 's avonds... Heb je ook doorgegeven dat hij oud schoeisel mee moet nemen, want mooie nieuwe witte sneakers zijn niet zo geschikt voor dit karwei... Ging ze gelijk naar hem appen.



Puntje bij paaltje... nadat we zaterdagochtend OK hadden opgehaald uit Den Haag, reden we via de Gamma naar huis, want ik heb geen handschoenen in de maat van OK, en een extra schop is vast wel handig, en ook een rubberen hamer om de tegels plat te meppen is wel handig. Bij de Gamma aangekomen werden we door een meneer in knaloranje hesje bekeken (want mijn hele tuut zat vol kinders, mja mja mja... (alsof ik ze allemaal de Gamma in zou slepen). Maar goed... Tussen de pallets in parkeerde ik tuut, en liep in mijn eentje naar het lint waar de ingangroute werd aangegeven. Ook binnen hangt her en der lint, en ik zoek wat ik moet hebben, met van alles en iedereen 1,5m afstand houdend. Uiteindelijk heb ik alles, en loop een trechtervormig "pleintje" naar een dame die aanwijst welke kassa ik toe mag... en hopla ik sta niet veel later via een ander lintroute buiten, loop naar tuut, en kar naar huis. Even wat drinken, eten en hop... zaterdag vroeg in de middag zeulden MK en OK alle loodzware stenen naar de achtertuin. Er wordt nog wat gedronken en hup aan de gang.

Als alle loslopende straattegels uit de voortuin zijn verwijderd, starten ze met het weghalen van het pad. Ik ga ondertussen met Bridget lopen naar de super, om ontbrekende boodschappen te halen. En als we terugzijn, is bijna het pad verdwenen en staat er een hoge stapel op de stoep. Dan zie ik m'n kids zowat op vensterbankhoogte staan om de berg zand weg te scheppen en richting pad te zwiepen... wonderlijk gezicht.


Er vind her en der ook nog overleg plaats. Wat het handigst is, en er wordt gewezen en gekeken... 

Als ze gaan beginnen met het pad heb ik her en der nog wat handigheidjes aan OK en MK laten zien o.a. in verband met het verwijderen van een struik, die er al minstens 50 jaar in stond en supersonische wortels had (de muur is zó enorm opgeknapt zo zonder die foeilelijke struik!). Ook de voorbereiding van het zand voor je de tegels gaat leggen, en hoe je de tegels goed strak kan leggen... en moet je het resultaat eens zien... Trots op m'n kinders!!


Zondagochtend gaan ze verder met het laatste stuk van pad, en daarna hebben JK en ik een lekkere brunch klaargemaakt en kan het relaxen gaan beginnen!

De Alpe d'huez is verdwenen in de voortuin en voor in de plaats is er een strak pad verschenen. Het zand en aarde is een stuk gestroomlijnder... en de rest... dát komt later wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten