Pagina's

donderdag 16 april 2020

Sew Online donderdag 16 april


Vandaag had Henrike een Sew Online georganiseerd voor de dames van de Voormalige Vereniging Sancho. Ze had vanochtend om een digitale schop onder d'r kont gevraagd, en ik had me aangemeld dat ik dat wel wilde doen, ze moest alleen even doorgeven hoe laat ðŸ˜Š.

Om een uur of 19:00 werd er doorgeven en meerdere dames melden zich... 's middags zag ik dat er een "Evenement" met link was aangemaakt dan kan iedereen het makkelijk vinden. Bij mij werd de wekker gezet en aan de dames thuis aangegeven dat er vroeg gegeten ging worden vandaag. Ook moest ik even opnieuw uitvinden hoe ik mijn laptop ging installeren, want ik heb een nieuwe naaitafel, en die staat langs de muur, dus momenteel staat er nog een bank naast (dat gaat wel veranderen binnenkort, maar nu staat dat ding er nog). Ik poot wat kussens op de bank, daar bovenop een doos, en dan is de bovenkant van de doos gelijk met het kussen van de rugleuning... Tada... steady plekje is gecreëerd! En ik ben er klaar voor... nu nog even pasta eten, wat JK (Jongste Kind) had klaargemaakt.

Ik had tien minuutjes voor zeven op de link geklikt, en dan gaat het ploep ploep ploep vanzelf... ongeveer dan tenminste. In het begin was ik niet zo goed te zien, alleen maar een zwarte vlek, want het zonnetje scheen nogal fel achter mij... maar daar is doen aan, in de vorm van een daglichtlamp. Even JK gevraagd of ze die uit het ladekastje van het naaiweekend de lamp wilde optrommelen, zo handig zo'n archiefkastje!!😊😊



Het was weer gezellig tijdens de Sew Online. Ik geloof dat we deze keer met zo'n 9 dames waren. Henrike was bezig met een broek die ze korter geknipt had om af te werken met een geschulpt kantje, Carina was ebzig met shirtjes van haar zoon, Anouk was aan het schilderen samen met haar dochter, Eline was tig coverdraadjes af aan het werken, er werd een project uit "de Hoek" gevist, er was volgens mij ook nog iemand bezig met een patroon en er werd druk gekletst.

Ik was deze keer bezig met zakken in de zijnaad te maken, mouwen erin gezet en alle rokdelen zitten nu aan elkaar. Deze keer hoefde ik me niet bezig te houden met de streepjes, want in de zijnaad kunnen die niet doorlopen omdat de schuinte van de panden anders is, en ik de strepen van rok naar voor- en achterpand perfect wilde laten doorlopen, want dat valt voor mijn gevoel meer op dan V-strepen in de zijnaad.


In de tussentijd waren sommige dames gestopt, want iemands zoon moest ècht naar bed, ook was er nog een ukkepuk aan het rondspringen want die wilde niet gaan slapen en iemands iPad raakte leeg. Uiteindelijk bleven we met z'n drietjes over, maar om 21:15 uur kreeg ik een telefoontje en dat is geen beste combinatie met Skype, dus ben ik ook uitgelogd.

Morgen weer verder met de zijnaden van het bovenlijfje... Met deze Sew Online avondjes, ben ik al lekker opgeschoten met mijn doorknoopjurkje ðŸ¥°

Bedankt dames voor het gezellige avondje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten