Pagina's

donderdag 30 april 2020

Sew Online: 30 april 2020 - Week 4 Huiswerkgroep april 2020 - rok


Ik hoefde deze keer niet te werken, dus lekker vanmiddag verder gegaanSew Online: 30 april 2020 - Week 3: Huiswerkgroep april 2020 - rok met mijn rokje, want die wil ik vanavond eigenlijk af, of bijna af hebben, want dan moet ik mijn huiswerk inleveren. De verwerking van het stofje levert her en der flinke vertragingen op, dus elk moment dat ik tijd heb (en energie) ben ik met m'n rokje bezig. Ik begin met het aan elkaar zetten van de heuppas en de rokdelen... en middenvoor wil ik het persé een soort van door laten lopen... Probleem is dat de onderkant van de heuppas recht loopt, en de bovenkant van de rokbanen rond... uitdaging tot en met dus...!


Vanavond had Henrike nóg een Sew Online avondje georganiseerd voor de dames van de Voormalige Vereniging Sancho.

Het begint een heerlijk vast punt in de week te worden op donderdagavond, om direct na het eten aan de Sew Online te gaan gezellig te babbelen en creatief bezig te zijn.

Vandaag weer mijn hele installatie op de bank aan kussens, doos, IKEA strijkplankje neergepoot om mijn laptop een veilig plekje te geven.



Het was weer gezellig tijdens de Sew Online. We waren deze keer met zo'n 12 dames. In een handgreep wat er werd gedaan: boordjes aan een klustrui gemaakt, shirt met V-hals en eigenwijze halsbies, crêpe blouse, broek, waarvan de binnenbeennaad niet in de pas liep, patroon voor een jasje werd er gezocht, patroon werd uitgeraderd, een ukkepukkie werd tussentijds ook naar bed gebracht, doorknoopjurkje (gevecht met kraag met staander en knoopbies met beleg), stofgeknipt, UFO's (UnFinished Objects) werden aangepakt, en daarvan was lostornen geloof ik een onderdeel. En ik was bezig met een rokje van voile en tricotvoering...


Ik ben lekker opgeschoten, ik moet alleen nog elastiek in de taille doen en een zoompje maken in de voile (de onderrok is afgewerkt). Er werd lekker gekwebbeld, maar soms was iedereen zo geconcentreerd bezig dat we zelfs stil waren!! Op een gegeven moment kon ik niet verder (moest van mijn werkplek af om elastiek te zoeken) en ben ik lekker wat gaan drinken en kletsen. Henrike was rond een uur of tien naar de bank verhuisd en Rianne ging stof knippen, had zich weer aangemeld (iedereen log in wanneer hij kan en zegt gedag als het tijd is om te stoppen, dus...).



Het bevalt ons goed om elke week een "afspraak" te hebben staan om te gaan naaien, dus Henrike heeft voor aankomende maand alle donderdagen een "evenement" aangemaakt. Super dus... en nu snel Kees uitlaten en naar bed, want ik logde in 18:50 uur en om 23:00 uur, vier uur later, logden we uit.


Foto links: De tricot voering is aan de rokbaan gestikt en smal doorgestikt aan de bovenkant. 

Foto rechts: De heuppas en rokbaan lopen middenvoor netjes door, en daar ben ik héél blij mee, want dan wordt de print van de stof niet verstoort...

 

De foto is een beetje donker, maar ik moest mijn huis werk inleveren... en dan is een donkerdere foto niet zo'n ramp. Zoals je ziet is het doorlopen middenvoor van heuppas op rokbaan goed gelukt.

Bedankt dames voor weer een super gezellig avondje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten