Pagina's

woensdag 15 april 2020

Blauw zijn wel onze kleurtjes...


Een week geleden kwam ik een leuk gratis rokjespatroon tegen, de Saki Snail Skirt van Designer Stitch en dook ik na het bestellen en downloaden van dit patroon gelijk in mijn stofjes. Maar helaas geen wiebelstofje gevonden.

Toen ik aan JK het patroon liet zien, knikte ze goedkeurend naar de korte versie. Dat vond ze toch wel een héél leuk modelletje, maar ik wist dat ik voor haar ook geen stofje op voorraad had dat wiebelig genoeg was. Ik vind de rok het leukst met een printje. Dus ik vroeg aan haar of ze eens op zoek wilde gaan naar wat haar leuk leek als stofje.


Dát was natuurlijk niet tegen dovemans oortjes gezegd. Dus die ging neuzen, ik kreeg een en ander te zien aan fotootjes en linkjes gestuurd via de App. Ze vroeg welke winkels mooie en goede kwaliteit stofjes hadden. En ik gaf haar een paar op o.a. Madeline de Stoffenmadam. En daar zag ze wel een aantal mooie stofjes. Niet allemaal geschikt voor dit rokje, omdat de stof bijvoorbeeld te stuf of te dik was, maar ze had ook twee geschikte stofjes op het oog, die perfect zijn voor de zomer. Ik heb dusdanige hoeveelheid stof genomen, zodat er een rokje met topje of shirtje uit kan óf dat er een jurkje uit kan.

Aangezien er momenteel door het Corona virus veel gelegenheden waar veel mensen op af komen c.q. bij elkaar komen te staan zijn afgelast en nog wel een tijdje niet doorgaan, en dan doel ik op het Stoffenspektakel begin mei, mag ik zelf wel naar wat stofjes kijken... Daar heb ik altijd een budget voor, en dat gebruik ik dan gewoon een maandje eerder.

Ik wilde voor mezelf een stofje met een leuk printje, maar ik kon niet zo gauw iets vinden dat mijn kleur was, mijn type print èn ook nog ongemotiveerd tricot was..., maar ik kwam wel een prachtig donkerblauw tricot stofje tegen dat perfect past als basis voor mijn zomer garderobe. Mooie tricot voor een lange A-lijn rok, een blouse-shirtje, een maxi hemdjurk, en driekwart lange blouse/jas... dat werd dus een héle grote lap!!

De Paasdagen zaten er tussen, dus het duurde een paar dagen, maar vandaag kwam het pakket met een leuk kaartje erbij.


De bovenste twee stofjes zijn voor JK, de onderste is voor mij.

De bovenste stof is een rekbare crêpe met ingeweven structuur, dun en met hoog wiebelgehalte. Het middelste stofje vond ze geweldig qua print en kleur, lekker zomers, héél zacht en dun, maar niet té dun. En de onderste stof is voor mij een donkerblauwe gemêleerde effen tricot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten