Pagina's

vrijdag 8 mei 2020

Week 1: Huiswerkgroep mei 2020 - top (opdracht: kledingstuk "met zonder mouwen")


Voor mijn huiswerkopdracht van deze maand ga ik een topje maken voor bij mijn rok van de huiswerkopdracht van de vorige maand. Het is een heel leuk patroontje, wat wel een hemdje eronder nodig heeft, want de sari is niet bepaald niet doorzichtig.


Ik ga eerst even alles verzamelen voordat ik ga beginnen, dat vind ik altijd lekkerder werken. Er zit een tunneltje in het topje, wat ik perfect kan maken met de voile lint dat ik in mijn laadje vond. Het is net zo transparant is als de voile stof, en dat is perfect als bies voor het tunneltje. Op die manier gaat de print van de bovenlaag niet verstoort worden door de "print" van de bies, want het lint is perfect onzichtbaar onder de stof.

Ik heb gelukkig ook een stuk rood satijnlint in mijn voorraad gevonden dat perfect is als striklint, dat is namelijk soepeler dan van dezelfde stof een sierlintje maken.


Het lastige is wel, dat de stof een restant is van de rok van vorige maand, maar een stuk daarvan is met een héél andere print, dus ik ga daar morgen eens over prakkedenkselen wat de mooiste manier is om te knippen en wat ik van wat ga knippen...


Patroon heb ik uitgeraderd, en de stof is "gestempeld" met spelden, zodat de print van de stof exact bovenop elkaar ligt, en op die manier het mooist geknipt kan worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten