Pagina's

donderdag 21 mei 2020

Sew Online: 21 mei 2020


Voor afgelopen donderdag (21 mei) was er weer een Sew Online georganiseerd, en door Henrike een link klaargezet voor de dames van de Voormalige Vereniging Sancho. Het was Hemelvaartsdag, dus we waren maar met z'n viertjes, Hinke, Nienke, Neeltje en ik, maar het was reuze gezellig.
Omdat twee dagen ervoor een Sew Online Frustratienaaien was geweest, had ik de hele stapel naast mijn naaitafeltje lekker laten staan. Dus kwestie van oortjes inpluggen, lampen aan en klik op de knop πŸ˜Š


In een handgreep wat er werd gedaan: er werd een shirt korter gemaakt, babykleertjes in maatje 92 gemaakt, een tricot jumpsuit met rits voor een spruit van 3 jaar gemaakt en shirt geknipt, en ik was bezig met een bijpassend topje bij mijn rode rok van sari stof en gevoerd met tricot voeringstof...


Maar er werd ook heel veel gekletst... werk kwam voorbij, hoe thuiswerken er bij sommigen uitziet, en dat dat soms best een grote verandering is, tot het saaie aan toe. Over werkkleding de ideale vrolijk gekleurde jurkjes van Neeltje met hakken, als tegengas bij al die grijze en donkerblauwe pakken, van mij waren dat vroeger, in mijn directie secretaressetijd, allerlei diepe en gedempte kleuren (ik weet nu de benaming van die soort tinten) mantelpakken en broekpakken met de altijd daarbij behorende hoge hakken. En mijn werkkleding nu, dat dat soms toch best saai is om maar drie outfits te hebben, met daarbij laarzen met hak, of witte sneakers πŸ˜±
Wie vroeger had gezegd dat ik op mijn werk met witte sneakers (dus platkakkies) zou gaan lopen had ik gierend uitgelachen, maar de realiteit is, dat dat wel beter is als je bijna 20.000 stappen per dag zet πŸ˜…. Via de sneakers kwamen we op schoenen, allerlei soorten hakken en merken, kleuren van kleding en schoenen... en dat hield ons wel even bezig πŸ˜‚.
Bedankt dames voor weer een super gezellig avondje en tot donderdag zullen we maar zeggen πŸ₯°.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten