Pagina's

donderdag 28 mei 2020

Sew Online: 28 mei 2020


Gisterenavond had Henrike weer een Sew Online avondje georganiseerd voor de dames van de Voormalige Vereniging Sancho.
Ondanks zowat klokje rond geslapen geslapen te hebben, en een van alles en nog wat dagje heb gehad, moest ik samen met Bridget aan het eind van de dag wel even aanpoten om alles (met name het eten) klaar te hebben en de stoelen te wisselen (Bridget leent die altijd voor online school), toren op te bouwen voor de laptop ðŸ˜Š.


Het was weer gezellig tijdens de Sew Online. We waren deze keer met zo'n 10 dames als ik goed tel uit mijn hoofd. In een handgreep wat er werd gedaan: een naaimachine hoes was in wording en die stof werd bewerkt met Free motion stitching, Henrike had haar hippe handschoentjes voor aangetrokken zodat ze goed grip had op het sturen van de stofjes. Een mooi bh-tje werd er gemaakt (en uitkiezen van het biais e.d. en onder het bureau kwam nog een bak te voorschijn om een bijpassend stofje voor de bh-band uit te kiezen), een vrolijke hoodie van een groene print, maar dan zonder hoodie werd er gemaakt, ook werd er nog van een overgebleven onderdeel van de Sew Online Frustratienaaien weggewerkt dat was het lostornen van een trui en natuurlijk ook druk gekletst. 


Ik was bezig met wat ik 's middags had uitgevogeld hoe de top in elkaar moest... en dan met name omdat het volledig gevoerd wordt hoe het dan in elkaar moet met ook nog eens "nep" Engelse naden en zo mooi mogelijke afwerking.


Zo zien uiteindelijk de naden van de top er uiteindelijk uit. 

Foto links de buitenkant, foto rechts de binnenkant.

Nep Engelse naden, waarbij de print toch perfect door blijft lopen, geen locker nodig is (want dat was niet mogelijk met deze los geweven fludderstof), en de boel ook niet gaat rafelen of niet netjes eruit ziet (wat door deze doorschijnende stof héél goed te zien is. Helaas wel een extra stiksel aan de buitenkant, maar dat kon niet anders, als ik de boel netjes en goed afgewerkt wilde krijgen.



Ik had 's middags een en ander voorbereid wat strijkwerk betreft, dus kon gelijk aan de slag. Ik heb ook ijverig zitten uithalen, toen ik de voering er op zich goed had ingezet, maar niet als je bovenstof héél doorschijnend is, en je de naadtoeslagen duidelijk ziet zitten, dus hup lostornen die handel en opnieuw met duizend spelden de hele handel spelden en weer stikken. Nu zat het goed, dus kon ik de rest ook gaan stikken. Pfff ik ben er bijna, en als dit af is, dan heb ik héél erg zin in lekker-te-stikken-stofjes, mag met Engelse naden, maar dan graag niet "nep", maar gewoon echt! 


Omdat ik bij anders doen dan anders, de draadjes wel eens laat zitten, alsof ik het wist dat ik het verkeerd ging stikken, mag ik nu als beloning die verrekte draadjes er uittrekken... Zo'n fijn klusje is dat hè. 

Het werd vanavond weer een latertje, er werd gestikt, er werd gespeld, er werd gezocht en bedacht. Ook ik was nog ijverig aan het stikken en doen. Ook het kwebbelen bleef lekker op pijl, dus mja... voor je het weet ben je zo 4 uur, 37 minuten en 35 seconden online... We hebben een record verbroken dames ðŸ¤£ðŸ‘€...
Bedankt dames voor weer een super gezellig avondje.

2 opmerkingen:

  1. Wat een immens mooie stof ! Heel chic !
    Goed om zien dat jij ook nog " doorslaat" ! ( Of is daar in NL eeen andere term voor ?)
    Ik lees wel vaker in naaigroepjes dat veel dames dit " gemakshalve" overslaan. Wat niet altijd zo slim is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè, de stof is zeker prachtig. Ja ik sla nog steeds door. Niet bij elk project alles, maar zoals hier bij zo'n wiebelwabbelstofje voile, dan wordt gewoon alles doorgeslagen. Ik heb 3 verschillende maten wat ik in een patroon verwerk, en het is altijd afwachten of ik alles goed heb getekend. En ook alles wat iets doet met de snit/coupe, of belangrijke elementen zoals kragen, tekens, zoom e.d. wordt doorgeslagen.

      Op die manier kan ik makkelijker bij mezelf checken of iets goed zit of niet, of op de plek zit waar het hoort te zitten.

      Groetjes, Nicole

      Verwijderen