Pagina's

donderdag 14 mei 2020

Overslagjurk Elisa uit de LMV (La Maison Victor), editie 4, winter 2014


Vorig weekend mijn kledingkast opgeruimd en alle probleemgevallen of waar nog wat mee moet eruit gehaald.
Het overslagjurkje is de Elisa jurk uit de LMV (La Maison Victor), editie 4, winter 2014. Het jurkje is van origine niet gevoerd, maar dat heb ik wel gedaan en dat gaf wat troubles, daarom duurde het een tijdje eer het af was (juni 2019). Slechts één keer aangehad, en toen bleek de strikceintuur niet helemaal lekker te knopen te zijn door de stuggere stof (ongunstige plek van de knoop).


Het overslagjurkje is de Elisa jurk uit de LMV (La Maison Victor), editie 4, winter 2014. Het jurkje is van origine niet gevoerd, maar dat heb ik wel gedaan en dat gaf wat troubles, daarom duurde het een tijdje eer het af was (juni 2019). Slechts één keer aangehad, en toen bleek de strikceintuur niet helemaal lekker te knopen te zijn door de stuggere stof (ongunstige plek van de knoop).


Dus afgelopen donderdag overdag de boel losgegooid, ik naai wel alles héél degelijk vast!! Pfff... 's Avonds tijdens de Sew Online de boel gestikt, ceintuur een gesp gegeven.


De gesp is ietsjes te ruim, maar ik ga liever nu niet naar de stad, dus dat komt later. In ieder geval kan ik het jurkje nu prima dragen. Blij mee!! 

Patroon: Elisa uit de LMV (La Maison Victor), editie 4, winter 2014
Stof: elastisch katoen met organisch patroon van Nooteboom, gekocht bij Studio Sanne (België)

2 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen Nicole Claudia , ik moet eens weer wat meer op jouw Blog komen kijken...want de foto's zijn hier véél duidelijker dan op FB.
    Zoals ik daar al schreef....ik vind het een schitterende print die je koos !
    Het jurkje staat je beeldig !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! De foto's worden hier goed vergroot als je er op klikt hè. Dat is fijner kijken voor details e.d. Ik vind de print ook super. Ik ben niet zo'n bloemetjesmens, en dan is het goed zoeken naar een mooie eenvoudige print.

      Groetjes, Nicole

      Verwijderen