Pagina's

woensdag 1 juli 2015

Mám!! Waar is mijn topje? Uit KnipMode 6/2015, model 2 (afgeleid van een jumpsuit)


Ik was nèt mijn bed aan het rechttrekken toen ik iets hoorde van Mám..... bliebloebla... topje... Duidelijk gevalletje gehoorapparaat niet in, hahaha. Ik ben namelijk zo vroeg in de ochtend, 07:15 uur, nog niet héél erg wakker. Ik loop nog in mijn ondergoed rond, maar het is zo snikheet dat ik gewoon zo naar beneden loop om het topje afmaken. De keuze van het biaisband had ze gisteren al gemaakt. Héél donker marine blauw biaisband, maar ik had het nog niet gestikt, was te warm binnen puffffff.


Dus hup ik loop naar beneden en plof op de stoel en pak het biaisbandje en huppetee stikken die handel. Even het bandje door de tunneltjes trekken, wel even bedenken aan welke kant ik het strikje wil hebben... op de rechterschouder, en klaar is het topje. Nog geen vijf minuutjes werk.


Nu alleen nog afmeten, knoopje inleggen en de uiteinden van de bandjes van een likje nagellak voorzien tegen rafelen. Ze kijkt tevreden naar mijn handelen... De hoogte van het topje bepaald zij. De topjes van haar en haar zus zijn op dezelfde manier gemaakt, maar worden anders gedragen.

De jongste draagt het topje meer met een boothals, ietsjes hoger dus dan haar zus. Bij haar zus is er meer een spagettibandje-effect te zien.


De freule leent een spijkerjasje van haar zus en kijkt tevreden naar zichzelf in de spiegel... Wel jammer dat er geen grote spiegel is, maar goed... gelukkig hebben we een raam in de deur van de woonkamerdeur beneden, dan kan je enigszins zien hoe het totaalplaatje is.


Ik moest nog even snel een donkerblauwe broek onder het strijkijzer gooien, want die valse piesvouwen willen we natuurlijk niet zien. Hier loopt ze nog op sokken, maar dat komt omdat in huis geen schoenen worden gedragen... Uiteindelijk komen er witte gympies onder en dat staat ontzettend leuk.


Even haartjes wapperen, maar voor het geval dat ook een elastiekje meenemen, zodat ze eventueel haar haren op zolder kan poten. Het jasje is nu ook eigenlijk voor de vorm, maar aangezien ze een feestje heeft vanmiddag en vanavond pas rond half negen wordt thuisgebracht heeft ze toch maar een jasje bij zich.


Haar ogen worden helemaal groen door de rode en blauwe kleur in haar kleding. Leuk is dat.


Ik ben helemaal blij met het resultaat. Het topje staat ontzettend leuk bij haar. Ik denk dat ik dit soort makkelijke projectjes vaker moet hebben. Zó leuk dat je in weinig tijd van twee boerenzakdoeken zo'n leuk topje en dus totaalplaatje kan creëren.


Ik denk dat ik voor mezelf ook maar eens op zoek ga naar een leuk lapje, want zo'n leuk topje kan ik zelf ook wel gebruiken. Helaas heb ik niet zo'n leuk spijkerjasje, maar een vestje voldoet vast ook wel.


Dit spijkerjasje is een kort en getailleerd modelletje in een mooie blauwe kleur en het valt mooi.


Ze laat in tien tellen alle kanten van het kledingstuk zien. Het is lang geleden dat ze heeft "geposeerd" maar ze is het niet verleerd, hahaha.


Zoals je ziet valt de print van deze boerenzakdoek heel anders dan die van haar zus. Hier is geen repeterend printje, maar een fantasieprint die één vierkant vult met in de hoeken een roos, die perfect uitkomt in de hoeken van de hals... Héél mooi.

Top!... Next, een lapje zoeken voor ippies!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten