Pagina's

dinsdag 30 juni 2015

Één uurs projectje uit de KnipMode 6/2015, model 2 (afgeleid van een jumpsuit)


Na een dagje geneuzel van van alles en nog wat... Telefoontjes, KvK, checken, checken, wéér achteraan bellen... natrekken etc... Net even een uurtje achter mijn machientje gezeten... Buiten zitten kan ik nu toch niet, ik verbrand méga... dus lekker binnen een uurtje héérlijk achter de naaimachine gezeten en aan het topje gewerkt voor de jongste en die is nu alweer bijna af.


Ik heb wel wat zitten sjoemelen met het voorpand, want de onderrand paste niet naadloos aan met het achterpand. Die van haar zus had namelijk een vierkant patroon, met daaromheen een stippeltjes- en boogjesrand. Dat is bij dit vierkante patroon niet het geval. Daar is de rand omheen niet klein en repeterend, dus wordt het lelijk als je het in de zijnaad niet kan aansluiten... Dus ik heb gesjoemeld. Ik heb het voorpand aan de onderkant net een stukje breder geknipt, zodat de zoom van het voorpand netjes aansluit aan het achterpand. En nu is aan weerskanten van de zijnaad eenzelfde figuurtje te zien en dat vind ik mooi...

Nu alleen nog een biaisbandje stikken en het koordje door het tunneltje trekken, knoopje aan de uiteinden maken en de puntjes van een nagellakje voorzien...

Ze moet efkes kiezen welke kleur ze wil... wordt vervolgd dus...

Oh ja... naast de naaimachine ligt al een volgend projectje klaar... stof om theedoeken van te maken... Er kunnen er geloof ik wel een stuk of vijf uit... en laat ik die nu net goed kunnen gebruiken en dan is er weer een stukje meer ruimte in de kast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten