Pagina's

zaterdag 6 juni 2015

Snoepkleurtjes van Tilda voor in de webwinkel...


Een paar weken terug kwam er een enorme doos binnen, vlak voordat een klant, Irina, samen met haar dochtertje een bestelling op kwam halen. Ik had die doos op de eettafel gezet, en ik had er al een kiekje van gebakken. Open maken zou ik later doen, want als die eenmaal open is, kan ik me er moeilijk los van rukken... Het is dan net een snoepwinkeltje, hahaha. Neuzen, kijken, voelen aan de stofjes... kleurtjes bij elkaar houden... Oooohhhh. ik ben zó zoet als er een doos met materialen binnen komt.


Irina zag die doos natuurlijk ook staan en keek er héél nieuwsgierig naar, net als ik trouwens... Dus ik... Zal ik hem openen? Nou... als het kan... Ja!!! De doos ging open... en er kwam een klein doosje uit, waar het kleine spul in zat, zoals de knoopjes, bandjes, pruikenwol en loeischerpe schaartjes in een snoezig lichtblauw kleurtje... en daarna de mooie stofjes... Ik pakte het allemaal uit de doos... en ik keek net als Irina met blije ogen naar.

Even later verteld Irina dat zij op les blokken maakt met allemaal mooie lapjes en dat de blokken steeds een andere techniek hebben, maar dat de blokken die ze met de hand moet doen, qua huiswerk, niet zo opschieten. Ik moet lachen, want ik ben met de hand ook niet zo flitsend, behalve een rand van de lapjesdeken er omheen zetten. De band er aan zitten gaat met de machine, maar het omklappen en dan dus de laatste rit doe ik dan altijd met de hand, omdat ik het zo mooi handgemaakt detail vind en gewoon mooier, die piepkleine steekjes en dat doe ik altijd lekker op de bank. Die steekjes blijven trouwens in de wasmachine prima picobello, dus geen reden om dat niet met de hand te doen. Dat gaat dus wel prima, maar mijn Tilda Stranddames die ik met de hand aan het maken ben, gaan niet zo vlot en flitsend... Op een of andere manier schiet dan zwaar de vertraging er in.


En aan de stofjes voelen natuurlijk. Wat voelen de stofjes van Tilda toch lekker zacht aan, het is ècht prachtige katoen en wat is het mooi gedrukt. De kleurtjes zijn snoepig en ik zie in mijn fantasie al héél wat lieve mooie lapjesdekens, kussentjes, wijde rokjes, jurkjes en topjes voor me van gemaakt worden. De stof van Tilda blijft ook prachtig hè. Mijn jongste dochter heeft namelijk een schattig roze stippenjurkje uit mijn webwinkel gekregen, dat jurkje heeft ze twee jaar gedragen en na die twee jaar met tig wassingen bleek dat het stofje van het jurkje nog geen snippie aan kleur heeft verloren en dat de stof nog net zo glad en zacht is als het originele nieuwe exemplaar dat ik nog in de webwinkel heb hangen. Ik heb nog een schattig jurkje in de webwinkel van een Tildastofje... blijft net zoals het stippenjurkje prachtig, aangezien de jongste van die serie stof ooit een pyjamaatje heeft gehad en dat die pyjama ook werkelijk elke week in de was is beland zonder een snippie kleurverlies.


Een overzichtje van wat er uit het kleine doosje kwam zetten....


Vier kleuren mooie wol voor pruikjes te maken... Ook het scherpe schaartje in zo'n snoezig lichtblauw tintje...


Bijpassende blauw grijze knijpertjes... hmm... inspiratiekleurtje voor de plankenkast met servies in mijn keuken bedenk ik me nu in eens... hmm, daar ga ik later nog wel eens over brainstormen. Mijn plankenkast staat pas sinds afgelopen woensdag in de keuken en is in een nep antiek houten beitslook gelakt. Wit is denk ik té wit met het voornamelijk witte servies dat erin staat...


 Schattige bandjes met een mini gekleurd stikseltje er door heen...


Borduurzij om wenkbrauwtjes te borduren op poppenbollekes en om haar van pruikjes vast te zetten... ook mega lange poppennaalden, in 3 lengtematen heb ik binnengekregen.


Schattig stoffen knoopjes in twee formaten in de kleurtjes die ook in de stofjes voorkomen.


Prachtige stofjes die mooi bij elkaar passen...


Nog een stapeltje... Ik heb in totaal wel 15 soorten stofjes binnengekregen, die bij elkaar passen en ook bij de oudere serie van Tilda die ik nog in de webwinkel heb staan passen. En dat is zeker met lapjesdekens ontzettend leuk.

Vorig weekend heb ik de productfoto's gemaakt, want nu heb ik deels de foto's van de groothandel gebruikt en die foto's zijn niet altijd even mooi of qua formaat lekker te bekijken voor in de webwinkel(zijn een béétje héél erg klein).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten