Pagina's

vrijdag 14 augustus 2015

Schilderijtjes van stof...


Het is alweer een tijdje terug, zeg maar rustig een paar jaar terug... Ik heb het wel een paar keer opgeduikeld, maar ik kwam niet verder dan een nieuw ontwerp maken, maar dat in de praktijk omzetten naar een proefkonijn.... zover kwam ik maar niet. Maar ik ben nu weer begonnen met het maken van schilderijtjes van stof. Het is héérlijk om lekker te snuffelen door alle stofjes en te kijken naar combi's en bedenken welke steken ik ga gebruiken.


Ik zit niet in mijn eentje lekker crea te zijn aan de salontafel, ook dochterlief is lekker bezig met een schilderij, maar dan met verf. Zij is in twee tellen begonnen, gestart en zit te kijken met welk kleurtje ze aan de slag gaat. Bij mij duurt het een tijdje eer ik alle spullen boven water heb getoverd uit alle kasten en laadjes (gelukkig staat nu alles wel in één ruimte).


Deze keer schildert ze niet uit haar hoofd, maar is ze met duizend kleine vakjes bezig... pfff... geduldig werkje, dat zie ik zo al.


Ik zoek mijn stofjes, spelden, naalden, bandjes, knoopjes, patronen en borduurgaren erbij. Ik kijk naar welke ontwerpen ik heb liggen en waar ik zin heb om mee aan de slag te gaan. Ik begin eerst met de huisjes, maar ik zwem halverwege af en ga met de olifant aan de gang. Daar staat mijn pet meer naar. Dus hup... huisjes in het mapje en olifant er uit.


Ze heeft met haar verf een soort van melk geproduceerd in een glas met water. Ziet er niet mjammie uit.



Het duurt even eer ik op dreef ben, maar 's avonds ben ik al lekker aan het knippen, van een afstandje kijken, stofjes zoeken, spelden en zoeken naar een leuk knoopje. De foto is hier lichtelijk verkleurd, maar ja... dat heb je als je 's avonds bij lamplicht foto's neemt, het witbalans is hier vèr te zoeken... het lijkt eerder op geelbalans, hahaha.


Uiteindelijk zit 's avonds alles tijdelijk vastgeplakt... en moet het een nachtje drogen... rechts zie je dat de kleuren overdag een héél stuk fruitiger zijn... en dat ik al aardig wat borduursteken heb losgelaten op de stof... Ik kan héél moeilijk dezelfde ontwerpen op dezelfde manieren uitvoeren als de vorige keer, dus deze keer krijg het oor een met de hand geborduurde zigzagsteek.

Het wordt wel leuk vind ik zelf...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten