Pagina's

maandag 24 augustus 2015

Hilarische kratten...


Vorige week donderdag... Voor de zomervakantie kwamen bij mijn ouders vandaan, een zwik kratten  (9 stuks) en vuilniszakken (3 stuks) met kleding... Mja... Ik zou dat wel efkes uit gaan zoeken... Mja... Er zat veel kleding in dat allemaal te groot was, en dat ik toen het in de kratten ging nog leuke kleding vond en dus wel zou aanpassen... Mja... Dus... ik zou dat rapperdepap wel even uitzoeken en dan wist ik weer wat ik had en zou ik weer een zwik kleding hebben... Mja...

Het resultaat was dat ik, omdat ik er totáál geen zin in had, de jongste als hulptroep had ingeroepen om te kijken of de kleding nog wel kon c.q. bij mij paste... Ik sprak af dat ze gewoon haar ongezouten mening zou geven... Mja... Ik had nooit gedacht dat mijn kind zulke gekke bekken zou trekken met kreten als "Véél te groot"of "Je verzuipt er in "(was positief bedoeld hoor)... "Dat méén je niet"... "Echt? Heb je dit gekocht?"... "Weet je het zeker??"... "Wat denk je zelf" en als het héél erg was een van verbazing van schrik met grote ogen-blik of ik wel helemaal lekker was, dat ik het het kledingstuk voor me durfde te houden of kreeg ik een met haar ogen naar het plafond draaiende dame voor mijn neus, met een een zwaar grumpfff geluid... omdat het gewoon te erg voor woorden was...


Het resultaat was, dat ik de boel gelijk maar in stapels ging schiften... Een héle grote méga-stapel kledingbak, een grote stapel spijkergoed voor een lapjesdeken voor dochterlief (dat wil ze namelijk al héél lang héél graag, want haar slaapkamer is wit met héél licht grijzigblauw) en een grote stapel breigoed voor een lapjesdeken voor Kirsten (dat wil ze graag, voor een stoere en zachte look in haar wit met grijze slaapkamer).

Vervolgens heb ik nog een grote stapel met merkkinderkleding dat ik op MP wil zetten en ook zelfgemaakte kinderkleding dat ik op MP wil zetten. Centjes wat ik er voor krijg wil ik namelijk voor de slaapkamers van de kinderen gebruiken om het één en ander aan op te knappen c.q. meubeltje te kopen (Voor de oudste twee een kleine kast om kleding in weg te ruimen bijvoorbeeld en voor de jongste verduisteringsrolgordijnen te kopen).

Dan heb ik een bescheiden stapeltje dat goedgekeurd is door mij en de freule (twee spijkerbroeken, spijkerjasje, winterjas, rokje, wat effen blousjes, grijs jurkje en shawl) en een mini-mini stapeltje wat ik wil aanpassen (een aantal jurkjes met keelneigingen als je wilt gaan zitten tegen het strotje... dus dat wordt dan een rokje), mits binnen dit jaar gedaan anders moet het verplicht alsnog naar de kledingbak (ze is streng hahaha).


Ik vertelde aan mijn vriendin Nathalie wat ik van plan was met al het spijkergoed en ze zei, dat wordt een stevige knipklus. Dat dacht ik ook bij het bekijken van de dikke stiksels, maar ik bedacht ineens dat ik zo'n rolmes had gekocht voor de lapjeskussenhoes voor de workshop in november die ik voor Sancho had gegeven. Dus dat wordt een makkie om de spijkerkleding in vierkantjes te verdelen, dat rolmes van toen komt nu wel goed van pas.


En dit is het resultaat wat direct naar de kledingbak gaat... maar liefst 8 volle vuilniszakken met kleding en één grote tas met schoenen in de gang. Ik vrees dat de bakken die hier staan bij de supermarkt, direct mudvol zijn... maar mijn huis is op z'n minst één centimeter omhoog is geveerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten