Pagina's

donderdag 21 november 2019

Week 3: Huiswerkgroep November 2019 - Stitched by you, najaar 2019, doorknoopjurk model 5


Het eerste waar ik aan ga beginnen is gelijk het leukste van de hele jurk. De eye-catchers van smockwerk op de schouders en mouwen. Ik vind dat toch zo'n leuk effect, terwijl ik toch ècht geen rimpeltjesmens ben, maar dit vind ik heel mooi. Eerst ga ik even kijken hoe groot ik de steek moet maken, dus ik ga wat oefenen met een proeflapje.


Na aanleiding van de test kom ik uit op een steekgrootte 3,5. De rimpeltjes zijn dan klein genoeg, en ook vol genoeg voor de kleine afstand die er wordt afgelegd.


Ik ga beginnen met de mouwen. Heen en terug tjoeken en dan is er toch een leuk effect... méga!! Het valt me wel op dat de onderkant van de mouwen behoorlijk wijd is, ik weet niet of dat opgevangen kan worden door de rimpeltjes (waardoor de mouwzoom een gedeelte van de mouwwijdte omhoog gaat). Maar dat zal ik wel zien als de mouwen erin gezet gaan worden en ik het door kan passen.


Daarna ga ik rimpelen op het voorpand bij de schouders. Ik ben toch wel zó benieuwd hoe het zal gaan. Normaal rimpelde ik van alles qua bovenlijfjes, mouwzoompjes, zomen en halsranden. Is dus weer heel nieuw. Deze keer tjoek ik niet de ene rij na de andere achter elkaar door, maar maak ik losse rijen, zodat ik daarna de breedte kan aanpassen, zodat de breedte van het patroondeel in model blijft. Het zal een flink klusje worden om alle rimpelelastiek draden en gewone draden af te hechten, maar een mooie eye-catcher krijg ik er voor terug!


De schoudernaden stik ik dicht, en dan is al heel goed te zien wat voor effect het gerimpelde gedeelte heeft. Volgens mij ga ik dit patroon wel nog een keertje gebruiken en het is ook heel leuk om het voor een blouse te gebruiken... inspiratie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten