Pagina's

vrijdag 7 februari 2020

Week 5: Huiswerkgroep januari 2020 - blazer/jasje


En toen moest ik alleen nog het knoopsgat maken en knoop er aan zetten... pfff en daar deed ik toch lang over... Ik nam het me elke dag voor om het te doen, maar prompt kwam het er tóch weer niet van. Zó typisch gevalletje drempel voor knoopsgaten of zoiets.



Irritant ook, want ik wilde dat JK haar jasje snel zou hebben. Nou gisteren éindelijk het knoopsgat gemaakt en de knoop die ze had uitgezocht erop gezet. Het was eigenlijk zo gepiept, in ene keer, ondanks de hele dikke stof.



Ik vind het jasje wel meer als een vestje vallen dan als een blazerjasje, maar dat zal wel door de stof komen, het heeft geen elegante valling zal maar zeggen, maar geeft verder niet. Is een mooi proefexemplaar en JK is er blij mee, dus helemaal goed.


Ik heb er lekker wat sierstiksels erop gezet om het sportieve karakter van de stof te benadrukken, en ook om de stof te laten doen wat ik wilde, want zonder sierstiksels was de sjaalkraag helemaal niks geworden, want die zou gewoonweg helemaal bol hebben gestaan alsof het een ballon was.



Ze heeft een sjaal gekregen met haar verjaardag die er perfect bijpast. Ze is er helemaal blij mee en vandaag is het setje ook meegegaan in de weekendtas naar haar vader toe.

Patroon: KnipMode januari 2012, model 15-16-17. De sjaalkraag van jasje 16, de zakken uit de naad van jasje 15, de lengte van jasje 17, de mouw van jasje 16 en ronding van het onderpand van jasje 16. Lengte jasje aangepast van lichaamslengte 1,72 naar 1,58.

Stof: winterjogging (niet rekkend) van Driessen Stoffen

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig jasje! En wat leuk om je hier weer te zien na al die jaren. Ben je opnieuw gestart met je blog?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje!
      Ik had mijn oude blog gesloten omdat mijn zoon dat liever wilde (ivm vakantieverhalen, foto's en namen van de kids e.d.) maar ik vind het wel leuk om er af en toe doorheen te bladeren ook voor de Knip en Burda's blader ik graag door (is soms makkelijker dan op zoek gaan naar het boekje).

      Dus ik heb een tijdje een blog aan de website van mijn bedrijf gehad, maar omdat ik inmiddels met mijn bedrijf gestopt ben, is dat blog weg, en ben ik alles (exclusief vakantiedingen en namen e.d.) sinds een half jaar in een nieuw blog over gaan zetten, en daar ben ik nog wel een tijdje mee bezig. Het is voor mij namelijk ook een soort aantekeningenboek. Alles wat ik heb gewijzigd aan een patroon, kan ik later als ik het nogmaals maak, of iets dergelijks weer ga maken nalezen.

      Verwijderen