Pagina's

donderdag 20 december 2018

Trui Fashion Trends Nr. 31, model 11 (aangepaste versie)


Een aantal weken terug ging ik samen met de jongste op stap naar een stoffenwinkel Lidis-stoffenhuis in Waddinxveen om op zoek te gaan naar stofjes voor Dennis om voor Sinterklaas een Joggingstofje, trui en shirt te maken. Maar... bij het checken van de zachtheid van de stofjes, vond de freule het stofje wel héél erg lekker zacht en mooi van kleur... Tsja... wat doe je dan hè... Gewoon wat extra meenemen, zodat er voor haar ook een trui uitgehaald kan worden.

Niet alleen had ik extra van de Joggingstof gekocht, maar ook van de dieprode Sweatstof. Iets dunner, maar ook heerlijk zacht en van een prachtige kleur. Ik heb gelijk in ene eer alles geknipt, dus hier liggen twee truien geknipt klaar. Een iets aangepaste trui uit de Fashion Trends nr. 31, model 11. Het aangepaste zit hem hierin, dat de halslijn gesloten is, want de stof is daarvoor te dik.

Bij de blauwe van gebreide stof van een paar maanden geleden bleek het bij de schouders nèt aan te zijn, dus ik heb de schouders ietwat verbreed.



Het was met de dikke stof wel ietwat worstelen om een mooi smal, en vooral ook strak tunneltje te krijgen op de mouw.

Ik vind het een heel leuk detail aan de mouw, en dat ga ik denk ik voor mezelf ook een keertje doen. Misschien wel dezelfde trui, want hij is ontzettend leuk.


De kruisingen van zijnaad naar mouw loopt perfect door. Daar hou ik van. Omdat de naadtoeslag door de dikte zich niet open laat strijken, naai ik stoere sierstiksels en dat geeft eigenlijk ook een heel leuk effect. Bij de de naad van de mouw geeft dat wel even wat gepruts en voeten in de aarde, maar uiteindelijk lukt het toch ook mooi.


Sinds een maandje hebben we een nieuwe bewoner in huis. Kees... een klein Keeshondje die poep nieuwsgierig is, en ook heel graag naast me zit. Dus tijdens het naaien zit 'ie er met z'n giechel gezellig bij. Hij verblikt of verbloost niet van de herrie die de machines maken, zelfs het opwinden van het spoeltje niet!


De dubbele sierstiksels zitten ook over het tunneltje waar het satijnen striklintje uitkomt. Door die dubbele sierstiksels, zitten de satijnen linten aan de binnenkant héél goed dubbel vast gestikt. Die gaan voorlopig niet meer los.


Dan ga ik mijn net van Sinterklaas gekregen geleidevoetje uitproberen. Ik had het her en der gezien en leek mij héél handig voor zoompjes die een stukje verder uit de kant zijn dan 1cm.


En inderdaad het werkt als een tierelier. Geen spastisch "gestuur en getuur" met de kant van de stof op de strepen op de naaimachine, wat nog wel eens lastig is als er een bocht in je werk zit. En met dit voetje, bochten of geen bocht, je kan het schuifje perfect tegen je werk aanhouden, zonder gehannes.


Het lijkt in eerste opzicht een héél basic Sweatertrui te zijn, maar door de satijnen linten aan de mouw is het ineens toch meer girly-girly.


De hals heb ik de opening gewoon weggehaald en mooi door laten lopen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten