Pagina's

dinsdag 9 oktober 2018

Trui Fashion Trends Nr. 31, model 11


Dit truitje is een leukerd om te maken. Het origineel is wel totáál anders, want mijn dochter wilde dat ik het een en ander aanpaste. Ik vind het een zéér geslaagd truitje geworden. Het enige wat ik de volgende keer nog aan ga passen is de schouderbreedte, want die valt méga smal!! 


Aangezien mijn dochter slechts 1,58m is en dit patroon, geschikt voor een gemiddelde lengte van 1,68 is, is het héél erg smalletjes, want het is zéker 2cm te smal als het niet meer is als je inderdaad 1,68m bent. Gelukkig is dit breisel een héél stretchie breiseltje en zijn de naden zo glad, dat het daardoor niet zo opvalt dat de naad óp de schouder zit… en gelukkig stoort het haar ook niet.

Ik ben wel blij dat ik de naden niet in één beweging heb gestikt en afgewerkt met de locker, maar eerst heb afgewerkt met de locker en daarna gestikt en open gestreken. Want ze had geheid de dubbele naadtoeslag op haar schouder gevoeld.


De afwerking van de mouw met striklintjes van dezelfde stof als de trui. Als het breisel dikker was geweest, had ik satijn- of fluweellint gekozen.

En het leuke… ik mag er nog meer voor de dame maken… ook met V-hals… maar wel met aangepaste schouders…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten