Pagina's

woensdag 3 oktober 2018

Deel 6: Vest BurdaStyle 8-2011 model 117 D en trui Fashion Trends Nr. 31 model 11


Het truitje van dochterlief is bijna af… En ik ben zó benieuwd hoe ze het vind worden.


 Ik ben gebleven bij het afwerken van de zoompjes… Ik besluit om praktisch te blijven. Een kind dat naar school gaat, gym heeft, en moet opschieten en zo. Heeft geen zin om op zoompjes te letten, die met precisie en perfecte steekjes onzichtbaar in het werkstuk zijn gelegd… dus… even praktische pet op en gewoon de naaimachine pakken voor de klus zoompjes.

Dus met een klein zigzagje, strak langs het randje van de tunneltjes heb ik een zoompje in de mouwen gestikt.


Daarna de striklintjes doorgeknipt, geknoopt en één mouw gestrikt, en één mouw geknoopt. Daarna mocht dochterlief het even doorpassen wat ze nou  het mooiste vond en gelijk om te kijken waar de zoom van de trui uiteindelijk moest komen.


De doorpas verliep gunstig voor de geknoopte lintjes, die met de strik vond ze iets té…

De zoomlengte was prima, dus gewoon een zoompje erin en huppetee…


De zoom van de trui zat er nog sneller in dan die van de mouwen, en tada!! De trui is af! Ik kreeg wel gelijk een bestelling door, dat ze er nóg wel zo eentje wilde, met splitje, maar ook eentje zonder splitje maar met een V-hals…

Goed madame, staat genoteerd!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten