Pagina's

dinsdag 9 oktober 2018

Voorbereidingen naaidagje bij Danielle



Voor een naaidagje bij Danielle deze week heb ik een leuk project nodig dat niet al te moeilijk is, en hopelijk in een dagje af is… Ik heb wel een wind- en waterdichte jas in de startschoenen heb staan voor de jongste dochter, met ongeveer duizend stukjes… Het leek mij dan ook verstandiger om, als ik een naaidagje heb, een project te kiezen met minder onderdelen, èn voor diegene waar het voor is bij me te hebben, en dat is ippies! 


Dit is het jurkje wat ik graag wil maken. Het is uit de KnipMode januari 2017, model 24. Het heeft een hele mooi snit bij de halslijn. Wel een tikkie kort, maar dat is op te lossen. Ik heb dit jurkje al eens gepast bij Christine tijdens een noodkreet van mij met “Ik heb NIETS om aan te trekken”. Dit jurkje zat heerlijk en stond me super. De jurk was wel een stuk langer dan het voorbeeld hierboven van de KnipMode. Ik heb namelijk niet van die charmante benen. De lengte hou ik dan graag onder de knie, en dat staat me super, zeker met de hoge zwarte laarzen met mooie hoge hak eronder.

Van mijn vriendin had ik toen ook een jurkje meegekregen dat nog afgemaakt moest worden. Hetzelfdepatroon, maar dan zonder mouwen. Ik heb dat ergens in mei afgemaakt. Ik was toen inmiddels wat afgevallen en moest het toen in de zijnaad onder de oksels een stukje innemen. Inmiddels ben ik nog meer afgevallen en moet ik nu ècht een kleinere maat maken. Dus vandaag staat het uitraderen van het jurkje op het programma, maar eerst de goede maat kiezen. En dat doe ik tegenwoordig door het patroon door te meten. Er zijn verschillende ontwerpers voor de KnipMode, heb ik begrepen, en die hanteren allemaal hun eigen maattabel, dus de maattabel van de KnipMode daar kijk ik naar als leidraad en dan ga ik die doormeten en noteer ik welke maat ik voor de bovenwijdte, taille en heup nodig heb en teken dan het patroon.



Om het formaat print op de stof in te schatten… de stof op de foto is hier uitgeklapt… dus 75 x 50cm

Dit stofje heb ik een aantal weken terug gekregen van Christine. Het is een Punta di Roma. Een heerlijk stofje om te verwerken en nog belangrijker om te dragen. De kleuren zijn kleuren van mijn kleurenkaart. Qua printjes ben ik niet zoveel gewend, maar ik weet wel dat ze bij anderen mooi staan, èn niet onbelangrijk, dat het ietwat verdoezelend kan werken her en der, en dat is natuurlijk ook niet geheel ongunstig…



Geen opmerkingen:

Een reactie posten