Pagina's

vrijdag 28 september 2018

Deel 5: Vest BurdaStyle 8-2011 model 117 D en trui Fashion Trends Nr. 31 model 11


Vandaag eens kijken hoe het afwerken van het vest wordt. Ik wil eigenlijk alle zoompjes van het vest (en ook van de trui) afwerken met de hand, omdat me dat het mooiste lijkt. Maar in het vest zitten wel vier haakse hoeken, en die moeten natuurlijk wel èn verstek èn superstrak worden…




Het is even kijken hoeveel ik van de stof kan opnemen met de naald voordat je dat aan de goede kant kan zien. En ook… hoeveel zie ik er van aan de binnenkant, want de voorpanden bij de hals, daar klappen de voorpanden naar buiten en is de binnenkant aan de buitenkant te zien, dus de binnenkant van de stof  moet eigenlijk net zo mooi worden als de buitenkant van de stof.

Eerst ga ik wat rommelen met de hoeken, omklappen, nóg een keer, en dan weerszijden van de hoek omklappen en nog een keer, en dan dusdanig vouwen, zodat de hoek verstek wordt…

Uiteindelijk lukt het om een mooi hoekje te maken… Daarna ga ik de hele rondte rijgen, zodat ik met al die meters die er afgelegd moet worden niet duizend spelden verlies… eer ik helemaal rond ben duurt wel even, dus dit wordt een klusje voor elke dag een stukje…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten