Pagina's

woensdag 19 september 2018

Uitraderen en knippen van een vest en een trui


Gisteren twee patronen uitgeraderd… Een lang vest uit de, Burda Style 8/2011 model 117 D en een leuk trui met halsplitje uit de, Fashion Trends nr. 31 model 11. Aan het vest hoeft niets veranderd te worden… het truitje heeft éven wat speciale aandacht nodig… 



Van te voren even alle onderdelen noteren, ook die je zelf moet tekenen, het patroon van het truitje even goed bekijken, en dan aan de slag. 


De trui voor jongste dochter moest ik een beetje aanpassen qua lengte, maar graag wilde ze een en ander veranderd hebben. Zo wilde ze graag de halslijn een pietsie ruimer, de mouwen ca. driekwart van lengte, het tunneltje op de mouw met striklintje moest verhuizen naar onderaan de mouw, en de rimpelstrook moest helemaal weg… Zij wenst… wij draaien hahaha. 


Bij thuiskomst van de dame heb ik het patroon bij haar doorgemeten, of de verhouding wel is, zoals zij het graag ziet c.q. ik het vind kloppen op haar. Ik had twee lengtes aangegeven aan het voor- en achterpand, en ze koos de kortste in verband met het soort stofje… Had het een fludder de fludder stofje geweest, voor een bloesje bijvoorbeeld, dan had het de langste lengte moeten zijn. Bij deze heeft ze wel een bestelling geplaatst voor een bloesje… ik ga dus binnenkort tussen de stofjes neuzen…


Vandaag was het de bedoeling dat ik de stof ga knippen… Maar eerst even kijken of de twee patronen daadwerkelijk wel uit de stof kan… dus eerst grofweg de patroondelen erop leggen en met een speldje vastpinnen… dan kan het niet aan de wandel.



Binnen een tien minuutjes is het duidelijk dat alles gewoon riant uit de stof geknipt kan worden. Het is helaas niet in 10 minuutjes geknipt, daar ben ik toch wel even langer zoet mee geweest, maar dat geeft niet… Er liggen nu twee kledingstukken klaar om in elkaar gezet te worden… Hopelijk kom ik deze week lekker ver…

En nu kan er gelockt worden… De locker staat nog steeds op deze stof ingesteld, dus dat moet een niet al te lang klusje zijn…  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten