Pagina's

dinsdag 11 september 2018

Trui Titus uit de La Maison Victor nov./dec. 2016


Ik wil een mooie herentrui maken, maar oef… wat is het moeilijk om een leuk patroon te vinden zonder capuchon (hoodie is te sportief/bankhangerig) of rits (niet handig bij het voor het eerst uitproberen van een gebreid stofje).

Er gingen dus heel wat uurtjes in zitten. Eerst online zoeken, dat is makkelijker dan die berg met Burda’s en Knip’s doorspitten… Héél veel Hoodies, van diverse merken patronen, maar toch eigenlijk vaak hetzelfde, of raglantruien, shirts… en truien met rits en kraag, soms wel mooi, maar niet handig als je dit soort stofje voor het eerst uitprobeert… 


Maar ineens herinnerde ik me dat in de La Maison Victor geregeld herenpatronen in staan. En aangezien de LMV nog niet zo lang bestaat, is het stapeltje daarvan ook bescheiden in huis, dus… durf ik daar wel even in te duiken… en kijk… na vier bladen kom ik een prachtig overhemd Cliff tegen… hmm, die is ook leuk… en in weer een ander blad… de Marvin, een modieuze joggingbroek… ook héél leuk… en… de Titus… yes! Zoiets zocht ik nu precies…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten