Pagina's

donderdag 20 september 2018

Deel 1: Vest BurdaStyle 8-2011 model 117 D en trui Fashion Trends Nr. 31 model 11


Ik had een wat grotere lap gebreide stof gekocht voor de trui Titus en een lang vest voor mezelf… Dus er kan ook een truitje voor jongste uit èn een sjaal voor middelste. De trui voor ukkepuk veranderd lichtelijk, want de rimpelstrook moest weg, dus het voor- en achterpand moest ik verlengen. Het striklintje wilde ze meer naar het uiteinde van de mouw, en de mouw wilde ze ook een tikje korter. En de hals wilde ze pietsie meer uitgediept hebben, want ze houdt niet van zo dicht tegen het strotje aan… dus… aldus… geschiedde…


 Het was even moed vatten om te beginnen met de stof neer te leggen, want omdat de zelfkant door het breiproces pietsie korter was (meer elastisch in elkaar getrokken zat) moest die er af geknipt worden en daarna moest de hele boel netjes op elkaar en recht op elkaar gelegd worden, zodat ik de patroondelen erop kon leggen…




Na het eerst globaal neer te hebben gelegd, blijk ik nóg meer stof te hebben dan gedacht. Ik App naar oudste dochter en vraag of zij een sjaal van deze stof wel leuk zou vinden. Ik krijg een ‘Jaaaa’ terug.

Ik probeer zo gunstig mogelijk te knippen, zodat ik voor oudste dochter zo breed mogelijke sjaal kan maken. Stapeltje links is de sjaal, stapeltje midden is de trui van jongste dochter en stapeltje rechts is het lange vest voor mij.



Daarna de tekens voor elk kledingstuk overnemen, en dat doe ik lekker relaxt met voor elk kledingstuk een eigen eetkamerstoel, zodat ik de boel niet door elkaar kan klutsen. Het stoelkussentje doet dienst als speldenkussen, da’s wel handig, want het speldenkussen rolde steeds van de zitting af.



Uiteindelijk alle tekens overgenomen en de patronen netjes in elkaar gerold met een stukje stof bijeengehouden, zodat als ik de plastic mapjes weer gevonden heb ik het in een mapje kan stoppen, want ik denk dat ik in ieder geval, het vest wel in meer kleurtjes zou willen hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten