Pagina's

woensdag 5 september 2018

Wind- en waterdichte jassenstof


Door stortbuien van vandaag ga ik rap starten met de stoffen die ik maanden terug heb gekocht voor m’n oudste en jongste. Beiden willen een wind- en waterdichte jas, die niet stikbenauwd is als je op de fiets een sprintje moet trekken. Dat moest dus even uitgezocht worden…

Nu  heb ik op het forum van Sancho wel vaker gelezen dat Lilian van Kleurenmix veel jassenstofjes in haar assortiment heeft, dus ik ben daar gaan neuzen, en heb haar via het contactformulier gevraagd om proeflapjes te sturen voor een heren- en damesjas in de kleuren donkerblauw en grijs, die wind-, waterdicht en ademend zijn. Na een paar dagen heb ik een enveloppe binnengekregen met allemaal proeflapjes, met op elk proeflapje een sticker hoe de stof heet en wat de eigenschappen van de stof zijn.
Ik kon mijn zoon (oudste) en dochter (jongste) laten kiezen welke ze het mooiste vonden. Gelukkig waren ze het over welke kleur donkerblauw ze het mooist vonden eensgezinds. Het grijs is het accentstofje voor de jas van mijn dochter. Daarna heb ik donkerblauw en gemêleerd grijze dunne Softshell (wind- waterdicht en ademend) besteld.

Ik ga op zoek naar een herenpatroon met de wensen van mijn oudste. Een herenjas, met a-symmetrische sluiting, licht getailleerd, kraag, stoere accenten, zakken, binnenzakken voor mobiel e.d. En naar een damespatroon van de jongste, ook een stoere jas, maar wel vrouwelijk, licht getaileerd, met kraag, capuchon, zakken, en ook een binnenzak voor mobiel e.d.


Voor mijn dochter heb ik vanmiddag éindelijk een patroon gevonden dat van A tot Z hélemaal naar haar zin is. Ik moet alleen even de binnenzakken opmeten in verband met haar mobieltje. Het patroon dat ik heb gevonden is uit de Burda 12/2009 model 118.

Morgen heb ik een verplicht dagje thuis, omdat mijn administratie wordt teruggebracht door de accountant, dus ’s ochtends werken… en ’s middags lekker uitraderen en het patroon aan mijn dochter haar lengte aanpassen. Ik heb er zin in.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten