Pagina's

zondag 16 september 2018

Herentrui Titus, La Maison Victor nov/dec 2016, dag 2


Vanochtend snel foto’s gekiekt van Dennis voordat hij vertrok. Gisteren bij de doorpas bleek na 1,5 dag wachten (eer de trui af was), dat al dat doormeten van zijn vest en het patroon van de trui Titus heel goed uitgepakt heeft. Zonder dat hij er zelf was, en ik de maat kon opnemen, heb ik de goede maat gekozen, door alleen maar te meten van het vest dat hier lag. De trui zit perfect om zijn schouders. Ik heb helemaal niets aan het patroon gewijzigd.



De volgende ochtend… even kijken wat ik gisteravond laat gedaan heb, of ik dat ook goed gedaan heb. Want één keer een kraag verwijderen, omdat ik doordat het donker en/of laat was niet goed heb opgelet aan welke kant ik het van de trui ging spelden en stikken, is méér als zat.

Daarna de zigzagsteek ietsjes aanpassen, want ik merk bij het stikken van de zijnaad van een mouwboord dat het ietwat ging hobbelen… en dat vind ik maar niks… Dus aangepast… Zijnaden boorden spelden, stikken en aan de trui spelden. 


De naad van het boord en de zijnaad van de trui lopen netjes strak door… Dat is het voordeel als je locken en stikken niet in een doet, maar apart…


De kraag afwerken met de locker. Het is even goed in de smiezen houden dat alle drie de lagen glad worden getransporteerd onder het voetje, en vooral de onderste, anders wordt die niet meegenomen met de locksteek en dat zou zonde zijn…


De mouwboordjes zijn wat gepiel, en dan is dit nog een volwassen mannenboord kan je nagaan hoe dat is met kinderkleding mijn hand kan bij deze mouwboordjes gewoon riant erdoorheen zwemmen, maar is ook helemaal netjes gelukt.


Uiteindelijk is de trui helemaal in elkaar, maar dan ga ik nog wat opengestreken naadtoeslagen vastzetten bij de kruisingen, zodat alles mooi plat en glad blijft.



Er komt ook een label in en een label met de wasvoorschriften. Dan weet hij altijd welk programma de trui moet hebben.


En dan is het klaar… ik ben er heel tevreden over, mijn eerste kledingstuk van een gebreid stofje. De naden lopen overal netjes door. De maat van de trui zit perfect.


Dennis is er ook heel blij mee en ik ook, want de trui zit zoals ik had gehoopt dat hij zou zitten. De trui is als maat perfect. Het eerste wat hij zei, is dat hij de trui bij de mouwen en schouders niet voelt trekken… Hij heeft brede schouders en hij heeft al een bestelling geplaatst van nóg een paar truien… Maar dan in plaats van een kraag een V-hals, want poehhh hij krijgt het al flink warm nu in deze trui… maar dat is ook de bedoeling, is een trui voor de winter…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten