Pagina's

dinsdag 18 september 2018

Burda augustus/2011, vest model 117 D


Vandaag een patroon uitgeraderd van een groot nonchalant vest. De stof is dezelfde als ik afgelopen weekend heb gebruikt voor de trui Titus. Het is een heerlijk zacht stofje, in een mooie kleur donkerblauw en past bij werkelijk alles wat ik in mijn kast heb hangen… en wat er nog bij komt in mijn kast…

Wat ik leuk vind aan dit patroon is dat het een eenvoudig patroon is, nonchalant door het drapie-effect, alsof het een kraag heeft. De voorpanden die in een punt vallen en dat geeft een verlengend effect, ik ben namelijk niet zo groot, dus moet op de verhoudingen van mijn kleding letten.

Het vest zal deels met de hand moeten worden afgewerkt, want ik wil deze stof niet doorstikken, dat vind ik zonde… dus de zoom rondom zal met de hand gedaan worden en dat is een mooi klusje voor op de bank!

Vandaag was het uitraderen van het vest een eitje, want met puinzakken, waar je dus dwars doorheen kijkt, is het geen probleem om de juiste lijnen te vinden. Ook de hoeveelheid onderdelen zijn op één hand te tellen. De mouw is wel in twee delen, want de schouders zijn in vorm getekend. Zal denk ik wel een mooi effect geven.

Ik heb de grootste maat genomen, want ik wil graag een oversized vest. Dat mooi staat bij stoere broeken en mooi bij elegante nauwsluitende jurkjes. Morgen staat het knippen van het patroon op het menu.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten