Pagina's

zondag 5 juli 2009

Pyjamaatje voor de kids.

Dit groene hoopje is alles wat ik van de twee Tilda lapjes van 0,50 x 0,70 over heb.
Het was wat passen en meten, maar ik heb nu twee voorpanden, twee mouwtjes, twee broekzomen, twee zakjes en een rimpelroeseltje eruit gekregen. Ik heb nog een 1m streepjes stof en 1,5m ruitjesstof over en daar ga ik een keer een nachtponnetje of zo van maken.

 

Toen moest ik voor de drie pyjama's nog knoopjes uitzoeken. Links zijn de vier dozen kinderknoopjes, een beetje gesorteerd op kleur. En rechts zijn de twee grote dozen voor iedereen.

 

Het is me gelukt! Kirsten kon kiezen uit twee soorten knoopjes. De witte neutrale en de blauw/witte bloemetjes. Maar omdat de bloemenknoopjes op een steeltje staan wisten we niet of dat wel lekker is met slapen en heeft ze gekozen voor de witte knoopjes. Haar pyjama is volledig UWYH.

Zoonlief heeft wel een nieuw lapje, want jongenslapjes heb ik niet zoveel, en het moest ook een beetje kleurig zijn vond hij. Dit is een katoenen overhemdenstof. Eerst had de mevrouw een donkergroene ruit laten zien, maar ik vond dat hij daarvoor iets te ver onder de 80 jaar was!!! Hahaha. De grijsblauwe knoopjes met Millenium, ook UWYH, erop vond ik er wel leuk bij staan.


Voor de jongste dochter had ik nog drie knalroze knoopjes met parelmoerlook, ook UWYH, opgeduikeld, en die staan op de groene voorpandjes heel erg leuk.

 

Zoonlief krijgt nog een draak op zijn borstzakje, en we hebben voor de rechterdraak gekozen, die stond qua kleur mooier en hij ligt ook een beetje te pitten!

 

Tijdens het knippen van oudste dochter haar pyjama bedacht ik me ineens dat de andere twee streepjesstof voor hun pyjama's hebben. Dus dat duurde even wat langer met het knippen. Qua naaien viel het wel mee, maar die tijd zat natuurlijk al in het knippen. Goed geknipt scheelt later gerommel en geschuif om het streepje op streepje te krijgen.

De pyjama van haar lijkt totaal niet meer op het patroon. Ze wilde een prinsesse-pyjama. Ja dan kan ik hem natuurlijk niet gewoon zo maken zoals hij is. Want het is weliswaar een patroon voor een pyjama met verschillende kragen, zakken en mouwen. Maar er moest wel iets meer gebeuren eer het een prinsesse-pyjama wordt. Maar volgens mij lukt dat wel aardig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten