Pagina's

woensdag 20 januari 2010

De freule alweer 7 jaar


Jongste dochter is afgelopen zaterdag 7 jaar geworden! Ze wordt al een heel dametje. Ik wilde dit verhaal al eerder op mijn blog zetten, maar ik had het al druk met de nieuwe zomercollectie, kreeg ik ook opeens allemaal bestellingen te verwerken in mijn webwinkel. Maar je hoort me niet klagen hoor, ben ik alleen maar blij mee en is leuk om te doen!



Gelukkig helpt iedereen lekker mee om de verjaardag voor te bereiden. De oudste twee hebben samen met Rem de woonkamer versiert met ballonnen en slingers. En oudste dochter heeft 's ochtends twee lekkere chocoladetaarten gebakken. Rem had een leuke kaars gekocht die, zodra je hem aanstak, ging draaien en een muziekje af ging. De jarige stond gelijk te dansen en te zingen!!



Ze is heerlijk verwend met een mooie fiets van ons. We hebben een 2e-handsje gekocht, want dat is zo'n tussenmaatje waar ze meestal maar een jaartje op fietsen, en de volgende fietsmaat hebben we al in de schuur staan. Haar zus heeft haar fiets netjes gehouden, dus die kan prima door naar haar zodra ze er ingegroeid is. Hij was nèt iets te hoog voor haar. Op de foto van hierboven staat een grote witte bloem, omdat daar een paspop staat die wat aan heeft wat nog net gezien mag worden. Het is mijn volgende patroon voor Farbenmix.

Dus marktplaats afgespeurd en een mooie gevonden. Ze had bij een schoolvriendinnetje van Kirsten gezien dat zij bloemen op haar stuur had en dat wilde zij ook wel op haar volgende fiets. Dit zei ze een jaar of 2,5 geleden.... maar dat heb ik goed onthouden!! Ik ben met Kirsten naar "Life and Garden" gegaan en we hebben een half uur op ons gemakje bloemen lopen uitkiezen. Het werden voornamelijk orchideeën, maar die waren ook wel zo mooi van kleur! Op het mandje van haar fiets zat een bovenrandje met roest en dankzij de bloemen is daar lekker niets meer van te zien.

De fiets heeft wel even verstopt gestaan bij opa en oma, want ik wist echt niet waar ik de fiets onzichtbaar kon houden. En opa heeft een nieuw achterlicht voor het fietsje geregeld en er op gezet. Perfect!


De foto is lichtelijk overbelicht maar dit is de tuniek-trui-jurk.

Ik heb de jarige haar (Italiaanse alure) tuniek-trui-jurk ook nog af gekregen, pfew! Zie mijn berichtje op 6 november ben ik daar aardig wat avondjes mee bezig geweest! Het is een heel eenvoudig modelletje, gemaakt van zwarte mix-wol, in tricot-steek, rechte snit, met boothals en langs de boothals en mouwzoom heb ik èchte kristallen vastgenaaid.

In december stagneerde het breiwerk een beetje, want toen was ik weer een sjaal aan het breien voor Rem als kerstcadeautje. Maar hij is af en ik had 's ochtends nog de kristalletjes erop vast gezet. Glitterpanty aan, mooie broche uitgezocht, bloem in haar haartjes en klaar is is de freule!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten