Pagina's

zaterdag 30 januari 2010

Meisjesdag in de lappenmand


Bridget heeft hier een dikke winterjurk aan die ik gemaakt heb in december met de stofjes die zij wilde. De jurk is dubbel en heeft een dikke bontrand met satijnbandje aan de bovenlaag van de rok. En de onderlaag van de rok komt er onder uit met 2 rimpelstroken die zijn afgewerkt met een rolzoompje.  Het was woensdag vrieskoud en ze wilde persé een jurk aan, en daar is deze héél goed geschikt voor.

Deze week zit ik in de lappenmand, of liever lig in m'n lappenmand. Ik heb een fikse keelontsteking en een voorhoofdsholteontsteking. Dat begon op zondag. Maandag heb ik nog door gehobbeld, maar na het avondeten heb ik het opgegeven en ben mijn bed ingedoken! Dinsdag was Rem tussen de afspraken door even thuis voor het ophalen uit school, en ik heb op bed samen met m'n oudste dochter de aardappels gejast. Op het vuur gezet en de oudste kinders deden de rest. Dat is wel heerlijk ontspannen in bed uitzieken hoor! Dat is héél erg lang geleden, dat ik gewoon ziek kon zijn. Normaal strompel je toch naar school, of achter het fornuis, of de boodschappen, halen en brengen e.d. En nu, ik was ziek! klaar!


Normaal heb ik met de kinders wel meisjesmiddag en jongensmiddag. De oudste vonden een keertje overslaan geen ramp. Maar de jongste wilde toch graag iets met me doen. Dus werd het schooltje spelen. Ik was de leerling (in bed), en aan mijn voeten zat nog een kindje, zogenaamd dan, hè! Bridget was de juf. Ze zat op mijn bureaustoel en gaf rekensommen op en een dictee!


Ook maakte zij een tekening en moest ik raden, samen met dat andere kindje, wat ze had getekend. We kregen punten, en bij een fout antwoord keek ze streng. Op de foto hierboven werd het andere kindje even toegesproken, dat ze toch ècht moest opletten! Ik kreeg ook nog tekenles en daarna gingen we naar School-tv kijken. Oftewel de smurfen! Bridget zei dat de Grote Smurf altijd wijze dingen zegt, dus heel geschikt is als School-tv. Nu vond ik het zelf ook niet erg, want de dame ging lekker naast me liggen in mijn armen en ik genoot van de Smurfen!

Nu is het zaterdag en ik heb alleen nog een stem als een 06-lijn, geen gehoor. Rem en ik zijn vanochtend met zijn tweeën door het prachtige sneeuwlandschap gereden naar Oudewater. En daar heb ik hele mooie wol gekocht voor een "woon-sjaal". De wol zal ik binnenkort eens op de kiek zetten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten