Pagina's

zaterdag 9 januari 2010

De winterjas van dochterlief


Tada!!! Vandaag eindelijk de foto's gemaakt van m'n jongste haar winterjas die ik al wéken geleden af heb gekregen! Zaterdag 10 oktober liet ik op mijn blog de lapjes zien voor de winterjas en een foto van het patroon uit de Burda September 2009. Het is manteltje nr 146, net nog in de maat 128. Het is eigenlijk een herfstmanteltje, want hij is ongevoerd, maar ik heb hem lekker gevoerd met nep bont. Lekker warm!



In de fourniturenzaak was het flink zoeken naar een mooie gesp. Met de breedte moest ik een beetje smokkelen, dus de ceintuur is wat breder dan volgens de beschrijving. De mooie knoopjes heb ik er tegelijk bij gekocht; mijn moeder heeft ze gevonden. Het was de enige knoop van het zelfde materiaal als de gesp, dus ik hoefde niet te ienemienemutte!!


De pet die ze op heeft is van haar zus geweest en hij staat haar zo leuk, perfect bij deze jas. Ze heeft normaal handschoenen in dezelfde kleur, maar die zitten nu in de was! Die waren echt niet meer om aan te zien na een hele week schoolplein glijden!! Dus maar even de lichtgrijze van haar zus gepakt!


De jas viel voor haar wat te breed, maar ik wilde hem niet innemen.Ze heeft net als nu lekker diverse laagjes aan en dan is een beetje ruimte in de mouwen en rug wel lekker! Om de breedte een beetje op te vangen, zodat de schouders niet gaan hangen, heb ik schoudervullingen gemaakt. Gemaakt uit kleine schoudervullingen en die op "steeltjes" in de jas gezet. Ze vond het wel leuk om nu foto's te nemen want ze mocht op de op elkaar gestapelde ligbedden staan (dat mag normaal natuurlijk nooit!). En het sneeuwde. Op de rechter foto zie je echt de vlokken voorbij vliegen!!


De voering van nep bont is niet zo wijd aan de onderkant als de jas. Dit omdat anders de jas zo wijd ging staan dat het wel een Sisi-jurk leek. Ze zou het wel leuk vinden, maar de jas is dan veel te zwaar en log en ze moet met al die drukte bij de deur van school wel binnen kunnen komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten