Pagina's

dinsdag 21 december 2010

Een kerstkapseltje uitgeprobeerd bij de jongedame


Af en toe probeer ik 'ns wat uit met de haren van de dames. De jongste heeft ideaal proefkonijnehaar. Haar haar is niet héél erg dik, is niet heel erg lang en zwaar en heeft wat krul, waardoor het snel goed valt. Vorige week heb ik eens wat zitten rommelen met wat draaispeldjes met van die glimmertjes er in. Overgehouden van een bruiloft van mijn schoonzus, en die lagen me al een tijdje aan te kijken als ik 's ochtends speldjes zocht voor haar haar. Maar ja. Wat doe je met die draaidingen, je gebruikt ze niet bij een paardenstaart. Toen zat ik in mijn hoofd te denken wat ik er nu mee kon doen en bovenstaand "breiwerk" was het resultaat.


Ik heb eerst al het haar goed doorgekamt. Nadat ik het goed doorkamde haar in een paardenstaart in mijn hand had, nog zonder elastiek, heb ik een rand van 1,5cm rondom haar hoofd er weer uitgehaald. Daarna in de paardenstaart een elastiek gedaan. De eerste pluk pakte ik in het midden van haar voorhoofd. Die heb ik zigzaggend, met een sierklemmetje op haar hoofd vastgezet. Daarna pluk nummer twee zigzaggend, zodat er een ruitjespatroon ontstond. Nadat alle plukjes een heel ruitjespatroon hadden gemaakt heb ik alle vlinderklemmetjes vervangen door die draaidingen. Daarna van de paardenstaart een knoedel gemaakt en die vastgezet met schuifspeldjes in de kleur van haar haar, zodat je daar niets van ziet. Met mooie glittersierspelden de rand van de knoedel versierd.


Beetje haarlak over haar haar gespoten en het blijft de hele dag goed zitten. Ze wilde niet dat ik het 's avonds voor het naar bed gaan uit haar haar haalde. Ze wilde de volgende dag ook nog van die mooie haartjes hebben. Ik was benieuwd hoe het zou blijven zitten en hoe het zou slapen! Die speldjes waren op zich niet groot, maar ja, er zitten ook in die knoedel allerlei opbouwbevestigings-steigerwerk, zal maar zeggen. Maar ze heeft er prima mee geslapen en het was best wel goed blijven zitten. Wat losse haartje die er her en der tussen uit kwamen piepen, maar een beetje haarlak zorgde dat die weer de goede kant opkeken. 


Ze had voor het maken van de foto's wel een goed idee, ze wilde schuimpjes gaan vissen van de etagère met de petit-four tang... Mjammie, ik vind ze wel lekker, zij heeft een hapje geproefd en na een vies gezicht te hebben getrokken kreeg ik het schuimpje! Nàh, is dat even boffen! Die dingen zijn wel èrg zoet, je moet geen gaatje in je kiezen hebben!


Ja, ze had de schuimpjes goed in de tang, zelfs zwiepend bleef 'ie zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten