Pagina's

woensdag 29 december 2010

Een jurkje voor een kerstengel...


Een paar dagen voor de kerstuitvoering van dochterlief, zij is het 4e kerstengeltje, vroeg juf Cora of ik een wit jurkje kon maken. Ze waren de kleding aan het controleren, en merkte dat ze wel 4 paar vleugels hadden, maar maar 3 kerstengeljurkjes. Tja, dat gaat niet lukken met vier (b)engeltjes. Ik kreeg een voorbeeldjurkje mee, zodat ik kon zien hoe de jurk in elkaar stak en hoe het versierd was.

Ik heb het jurkje qua model nagemaakt in de maat van haar en de versiering in het wit met zilver gedaan, net zoals het origineel. Het is natuurlijk wel een ander bandje, maar zilver is zilver. Ook heb ik een ander exemplaar een stuk ingekort, want er was een engel een héél stuk kleiner dan het jurkje. Het jurkje zou ik zelfs qua lengte aan hebben gekund. 

Het was wel een race tegen de klok, ik kon niet eerder dan woensdagochtend aan het jurkje beginnen en een paar uurtjes 's avonds en dan moest het ook af zijn. Donderdag waren er 's middags generale repetities in de kerk mét kleding. Dochtertjelief vond het maar wat spannend zo'n generale in de kerk, ze was de hele middag niet op school en dat vond ze wel interessant. Ze kende haar tekst en liedjes goed, ze had al twee weken 4 keer in de week elke lunchpauze geoefend. 

Ik had het jurkje woensdagavond om negen uur af. Pfew! Ze had na het avondeten even doorgepast en het bleek dat de mouwen iets te kort waren. Hoe dat nu kan?. Dus ik heb er wat witte katoenen sierkantjes, stapelsgewijs op elkaar vastgezet, om de mouwen te verlengen en eigenlijjk vind ik dat wel een extra kerstengel-accent geven aan het jurkje.


De freule kreeg voor de uitvoering ook nog een zilveren kerstslinger in haar haar gespeld en natuurlijk de vleugels. Ze zag er prachtig uit. De foto is met een mobieltje genomen, dus niet echt denderend scherp, de kerstengel rechts is de jongedame.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten