Pagina's

donderdag 30 december 2010

Salut 2010... allo 2011


Ik besefte een paar weken geleden bij het uitpakken van alle kerstspullen dat ik eigenlijk geen waxinelichthouders meer had.

Ik was vorig jaar bij het inruimen van de kerstboxen in een uitmestbui. Ik heb sinds ik in blogland rondhobbel een steeds beter beeld over wat ik wil en kan met mijn interieur. Dat was dus niet de woonkamer die ik bij mezelf zag als ik binnenkwam. 

Dankzij alle mooie blogs van dames die heel veel mooie foto's en ideeën laten zien, wat er allemaal wel niet kan. Ook al ben ik creatief met stof en meisjeskleding, ik ben een ramp bij het kiezen en keuzes maken voor mijn woonkamer. Ik vind veel dingen mooi. Veel sferen gezellig, maar wat past er nu bij mij?




















Ik wordt onrustig van véél, vol en donker om me heen, veel kleur, veel spullen, maar lege, lichte ruime ruimtes, dat ben ik ook weer niet. Afgelopen januari ben ik begonnen met het "uitmesten" van de spullen die als vanzelfsprekend met de kerst er weer stonden. Vanaf toen ben ik langzamerhand mijn woonkamer gaan bekijken. Met een zinnetje in mijn hoofd "Past dit bij mij".


De ronde zwarte tafel van Hetty van 't blog Faire un songe was de start in de woonkamer. De muren kregen een mooie lichtgrijsblauwwitte tint. Veel meubels kregen een nieuw jasje met de kwast. Er volgde ook nog een hele meubelstoelendans door het huis en langzamerhand krijgt alles een plekje en komt er een sfeer in huis, die me past als een jas, en steeds lekkerder gaat zitten.

Wat die waxinelichtjes betreft. Tja, die was ik even vergeten. Er bleven eigenlijk niet veel waxinelichtjes over, maar ik zag op meerdere blogs dat je daarvoor heel goed, mooi glaswerk of glazen potten kan gebruiken. Ik ben in mijn woonkamer maar eens gaan speuren naar glaswerk waar ik waxinelichtjes in kon doen of achter kon stoppen. En ik vind dat ik best wel goed geslaagd ben. Er mogen nog wel wat bij komen, maar daar heb ik het komende jaar voor.







Ik ga het aankomend jaar weer veel leuks doen in m'n huis en wat leuke "oude" plastic tasjes die ik tegen kom wegwerken (hopelijk niet weer van 2,5 jaar geleden).

Ik wens jullie allemaal een gezellige fijne jaarwisseling!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten