Pagina's

woensdag 1 december 2010

Ik kwam een plastic tasje tegen


Gevuld met een deels geknipt nachtponnetje. Dit is ècht erg! Ik heb een jaar of tweeënhalf geleden voor mijn vriendin Nathalie een éénpersoonsdekbedhoes verkleind tot een dekbedhoesje voor een bedje van 1,50m. Het is een schattig stofje, met allerlei circusartiesten. Het stofje was wel lastig om netjes tot een vierkant hoesje te verkleinen, want de stof is scheef bedrukt, dus smokkelen geblazen. Maar nadat het op maat geknipt was en de naden gestikt bleef er een smalle baan over de gehele lengte van het hoesje en een gehele rand van de onderkant van het hoesje over. Ik zei tegen Nathalie "Zonde om de stof weg te gooien er kunnen wel kussenhoesjes of een nachtponnetje uit".


 Zoals je ziet had ik ook zakjes met zakrandje geknipt, maar het was zonde om die er op te zetten omdat ik anders een circusfiguurtje onderbreek.

Dat laatste leek Nathalie wel wat. Ik heb toen eigenlijk vrij vlot een nachtponnetje geknipt, verknasterd modelletje van een oude Burda en gelukkig riant van maat, en wilde een accentstofje erbij zoeken in de kleur van de goochelaar, heel mooi lilapaars. Alleen kon ik dat niet vinden. Alles was te blauw of 't was donkerpaars en dan berg je het "eventjes" stofvrij op in een tasje en dan raakt het uit het zicht en dan ben je ineens, oeps, tweeënhalf jaar verder! (OoooooOooooOOOOH!).  


 ,
Rechts de foto waar je de spelden ziet zitten! 
Dit is de stand hoe het pyjamaatje is meegenomen naar de verjaardag

Maar afgelopen zondag toen ik de plastic tassen eens doorhopste, kwam ik het tegen. Aangezien Emma gisteren (dinsdag) jarig is, dacht ik "Laat ik morgen (maandag) eens voor haar verjaardag, als verrassing, dat nachtponnetje maken". Alleen werd dat dus geen maandag maar dinsdag eer ik kon beginnen. Want maandag werd ik in de loop van de dag helemaal beroerd en lag ik 's middags gevloerd te bankhangen. Gek, hè, zo kwebbel je iemands oren van z'n hoofd en zo wordt je stiller en stiller en het enige wat je wil is een snoekduik in je bed nemen, gelukkig was Rem vroeg thuis en lag ik om half acht in m'n bedje.

Dinsdagochtend, een pracht van een stem, ahum, ik was hem namelijk kwijt. Een ontbijtje naar binnen gedronken (slikken is niet zo leuk door een keelontsteking). Dat lilapaarse stofje heb ik maar even gelaten voor wat het was Ik heb gewoon een mooi roodwit ruitje uit de kast opgeduikeld en het staat er heel mooi bij. Knoopjes had ik ook nog, gelukkig offwhite, ik had er precies vijf! Alles is UWYH. 

Inmiddels is Emma eerder een pyjamaatjesdraagster dan nachtponnetjesdraagster en dus heb ik het plan even op z'n kop gezet. Verder is ze een comfortabele draagster. Dus het jasje is lekker ruim, maar wel girly-girly en het elastiek heb ik op standje comfortabel genaaid. De twee rokbanen van de nachtpon heb ik nu gebruikt voor de broekspijpen, en de "rok"baan van het jasje. De broekspijpen konden, qua hoogte, niet helemaal uit de strook stof. Dus de taille- en heupband is van een ruitje en ook de zoom van de broekspijpen is een ruitje. Net zoals de mouwzomen en belegdelen.


En dit is hem dan helemaal compleet met knoopjes.

Maar ja, dit soort op z'n kop zet-acties zorgt er wel voor dat je niet ècht opschiet. Dus om een uur of drie was ik nèt bezig met de taille-/heupband. Effe rennen naar school, jongste dochter mee naar huis, die ging gelijk de tuin in met sneeuw spelen. Ik rende gelijk weer naar boven, hup verder met de pyjamabroek. Even later elastiek erin en toen dacht ik "Ik ga niet jachten" en ben ik me gaan omkleden voor de verjaardag. Dochterlief heb ik naar binnen geroepen of ze even komt helpen het welliswaar nog niet helemaal af zijnde pyjamaatje in te pakken. Op de plek van de spelden, daar moeten nog de knoop en knoopsgaatjes komen. Even later stapt Rem binnen en we gaan lopend naar de verjaardag en ik heb de pyjama 's avonds weer mee terug genomen, zodat ik vandaag de knoopjes en knoopsgaten kan maken en de  was- en merklabels erin zetten Emma vond de pyjama gelukkig heel erg mooi. Ik heb hem vandaag aan het eind van de middag even langs gebracht, ze had vanmiddag haar kinderfeestje, en ze ging er vannacht in slapen. Ik hoop dat 'ie heerlijk slaapt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten