Pagina's

zaterdag 23 september 2017

Mezelf met boekjes en wolletjes verwend...


Vandaag schijnt het zonnetje weer en na een paar niet zo jottum dagen wil ik mezelf verwennen met de nieuwe BurdaStyle en een donkerblauwe stoere rits voor de broek die ik wil gaan knippen... dus ik hopla tjoek naar Gouda en loop het Winkelcentrum Bloemendaal in...

Ik wordt éven afgeleid door de schoenenwinkel waar van die sale-rekken in staan en ineens hoor ik een bekende stem en zie ik Christine met een vriendin, dus even lekker kwebbeldekwebbel...

Daarna hops ik de tijdschriftenboer in en zoek de Zelfmaakmodetijdschriften... Ik zie de Burda Easy, de BurdaStyle èn de Fashion Style (dat is de Spaanse Patrones, prachtige snitten hebben die!!) en kies voor de BurdaStyle en Fashion Style (drie boekjes wordt een béétje veel) .


Dan op zoek naar een stoere ritsen misschien ook naaimachine naalden, maar weet niet precies hoe die dingen precies heten die ik zoek, met een groter oog voor dik sierstikselgaren..., en mijn oog valt eerst op stoere grote drukkers... Túúrlijk wordt ik nóg een keer afgeleid door leuke dingen... Die grote drukkers zijn leuk!! Ik weet niet waarvoor ik die gebruiken wil hoor, maar het past perfect bij mijn Garderobe Capsule.

Dan de rits... hm... hoe lang heb ik eigenlijk nodig... Oen die ik ben, totaal vergeten het op te meten en uit mijn hoofd weet ik het ook niet, want ik ben niet zo'n broekennaaister... De verkoopster geeft advies, na mijn uitleg een redelijk hoge broek te willen maken, neem ik die van  16cm en 18cm, want ik weet het werkelijk niet. Een eenvoudige donkerblauwe ijzeren rits met rem komt toch eigenlijk altijd wel van pas... niet??

En dan ineens... valt mijn oog op wolletjes... Prachtige kleurtjes van scheepjeswol, poezelzacht... dat wordt niet alleen dragen, maar ook knuffelen... Mjammie!! Ze hebben hier toch altijd van die leuke wolletjes. Niet idioot veel keus, maar dat vind ik wel prettig momenteel. Ik zie gelijk dat de kleuren precies in mijn Garderobe Capsule passen en aangezien ik in mijn kledingkast geen enkele sjaal heb liggen die bij die kleuren passen. Ik heb namelijk niets geen basic kleuren, ik heb namelijk bakken vol tig kleurtjes á la Oilily, petrol, dieprood en turquoise-mint kleurtjes... Wordt het bij mijn aanstaande nieuwe garderobe van de winter lichtelijk fripsie... Dus Mina Koukleum kan wel een sjaal gebruiken... En 's avonds op de bank breien vind ik wel gezellie... dus 3 wolletjes genomen... Ga ik lekker met een losse steek simpel in tricotsteek een sjaal maken en dan vlammen de kleurtjes donkerblauw, vergrijsd blauw, bruin en grijs prachtig door het breisel...

Daarna schiet ik nog even de boodschappenboer binnen. Manlief is lekker de boer op met zijn camera en zal strakjes wel wat te verhapstukken lusten... Dus even verse groente, fruit en vlees gescoord en dan hopla naar huis... Ik wil die broek in de steigers hebben!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten