Pagina's

woensdag 13 september 2017

Uitgangspunt stoffen van mijn garderobe capsule


Een garderobe capsule samenstellen gaat niet alleen over de kledingstukken op zich, maar juist ook of ze bij elkaar combineren, c.q. ze onderling te combineren zijn. De kleuren, texturen, soort stof, dikte van de stof, soepelheid... en natuurlijk de afmeting van de stoffen.. Is namelijk wel zo handig.





Ik heb nog geen stof voor een riante garderobe capsule, waarbij je van 11 kledingstukken wel 15 tot 20 combinatie kan maken... maar je moet ergens beginnen...

Dit zijn de stoffen voor een begin van die capsule.

Set één, bestaande uit een jasje of vest van bruine gekookte wollen stof, een broek van zwarte soepele stretchstof en een blouse van een nieuw soort tricot, een paneel, in vergrijsde en donkerblauwe tinten met een snufje bruin en olijf.


Set twee, bestaande uit een jurkje, van datzelfde nieuwe soort tricot, met een abstracte print in grijs, zwart en fel olijfgroenig. Voor erbij een jasje van Scuba, in een olijftint aan de ene kant en aan de andere kant grijs.


Een broek met een bruinig-zwart printje in een stretchstofje. Ideaal te combineren met een zwart shirtje of truitje...


Inmiddels vind ik steeds meer stofjes in mijn stoffenvoorraad die erbij passen... Ook accessoires die ik al heb, staan er mooi bij. Bij het grijze tricot jurkje dat ik afgelopen weekend maakte, staat de bruin gekookte stof perfect bij in combi met de stoere bruine ceintuur die er perfect bij past.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten