Pagina's

dinsdag 15 januari 2019

Patroon New Look 6000 binnen


Ik geloof dat ik een maand geleden dit patroon heb besteld. Ik had het patroon op mijn Sinterklaas lijstje gezet, en heel veel ander moois gekregen voor m’n naaihobby. Maar het patroon bleef in mijn hoofd hangen… De New Look patroon is een prijzig patroon, maar ook weer niet zo prijzig dat ik het dan maar niet doe… dus… besteld…

Dit patroon had ik begin november op instagram voorbij zien schuiven en kon dat nu toch niet meer negeren. Het leuke van deze dame is dat ze ook mooi afwerkt… Ze werkt haar naden af met biaisband, wat ik vroeger bij mijn dochters veel deed… die afwerking vind ik altijd leuk om te zien.


foto’s van internet (patroonreview)


In ieder geval, vandaag, na een zwik weekjes wachten i.v.m. de kerstvakantie en er op dat moment geen patronen van verweggistan naar naaipatronen.nl werden gestuurd, binnen gekregen. Het is een patroon dat inclusief naadtoeslag is, dus dat is goed opletten dat ik niet tóch met naadtoeslag ga knippen, maar ook goed het patroon doormeten van te voren.


foto’s van internet (patroonreview)

Ik moet even goed bedenken wat voor stofje er geadviseerd wordt, een hele waslijst zo te zien op de achterkant van het patroon, en allemaal stoffen zonder stretch. De laatste paar Stoffenspektakels heb ik eigenlijk alleen maar stofjes gekocht met stretch geloof ik, omdat zo comfortabel draagt en niet zo kreukgevoelig is.


Het is een heel eenvoudig patroon en daar hou ik van (wil niet zeggen dat het maken ook eenvoudig is, want je moet wel secuur werken anders gaan de plooitjes niet mooi vallen e.d.)… Ik wil model C maken, en dan de mouwen op driekwart lengte, want dat vind ik prettiger dragen. Het stofje weet ik dus nog niet, daar ga ik lekker voor zitten bij mijn stoffenkast… Als ik een stofje heb dan is het misschien wel iets voor het naaiweekend met Sancho… 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten