Pagina's

zaterdag 24 oktober 2009

Hè, hè eindelijk!


Het shirtje en de legging zijn in het echt pimpelpaars maar lijkt hier wel blauwpaars, maar het fototoestel wilde geen andere kleur bakken

Het is toch eigenlijk schandalig, een maand geleden liet ik in mijn blog een rokje van Oilily zien. Ik had voor op en onder het rokje nog niets, maar dat zou ik wel even nog maken. Een shirtje en een legging. 

Ik wist al welke kleur: het paars van het geborduurde bloemetje in de rok. Nou en toen gebeurde er wat dat betreft niet veel meer. Ik was wel druk bezig, had patroon en de stof en het garen en zelfs een applicatie, maar ik begon aan een winterjas voor Bridget. Ok, dat is natuurlijk wel iets belangrijker dan een shirtje, maar toch, zo'n shirtje is zo gepiept!!! Ahum...


Gisteren heb ik een schop onder mijn kont gegeven, en ging ik tekenen, nameten op de jongedame, verlengen, knippen, onder de locker gooien en toen ik naar bed ging, hoefde ik alleen nog maar de zoompjes. Kon ik de volgende dag mijn nieuwe coverlocker eens uitproberen.

Wat een ramp! Die coverlocker bedoel ik. Ik heb het na uren, lees een dikke 3,5 uur! wel voor elkaar gekregen, maar dit apparaat raak ik nooit meer aan, want hij stikt prima (dunne stof, hè, dikkere stof pakt de onderdraad niet eens), tot hij een zijnaad tegenkomt. Ik heb van alles geprobeerd, bijna met handen en voeten dat ding over de zijnaad heen loodsen. Ik heb de druk waarmee hij transporteert veranderd. Alles!

Het pedaal werkt ook niet echt mee, want die zoemt in het begin alleen maar, dan moet je blijkbaar even aan de knop draaien en dan racette hij gelijk een eind weg. Maar ik had mijn hand eigenlijk nodig om bij de zijnaad de boel recht te spijkeren. Sjucht. Het was gelukkig een aanbieding van 200,00 euro deze Eurolock, maar het is een RAMP! Maar eh, wel zonde van mijn € 200,00! Ik hoop dat Remco deze ramp nog terug kan sturen, want ik wens dit ding nooit meer aan te raken. Ik ga eerst wel eens uit zoeken, welke coverlocker prettig werkt en het goed doet, dus dames, alle info is welkom!

In ieder geval, het shirt en de legging was zo gemaakt tot het op afwerken kwam. De applicatie ging er ook heel makkelijk op. Dit is mijn derde applicatie en van weer een ander materiaal, maar hij zit er mooi op! Oudste dochter vond het shirt zo mooi, dat zij er ook wel eentje wil met een mooie applicatie erop. Nou dat gaan we regelen, maar eh, de afwerking gaan we natuurlijk wel anders doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten