Pagina's

donderdag 29 oktober 2009

Ik weet hem....!

Van de week heb ik de tekst voor de voorkant van het mijn eerste patroon ingeleverd en wat gewijzigd (lees: gemetamorfoost) teruggekregen en ik vind het allemaal heel mooi worden.

Afgelopen woensdag heb ik een mailtje gekregen met de toegewezen letter voor mijn eerste ontwerp voor Farbenmix! En dat is de W...... de W...., ja de W...... en toen viel er even een grote stilte want er schieten totaal geen namen te binnen, behalve Wendy en Wanda...... das niet errug véél!

Leve Google en mijn oude namenboekjes die ik nog niet heb weggegooid. Wel ver verstopt achterin de boekenkast achter andere boeken. Ze kwamen wel geregeld weer in het zicht, want we hebben ze regelmatig moeten uitlenen, net zoals mijn zwangerschapskleding, die zak kwam ook telkens weer te voorschijn! En nu kwamen de boekjes goed van pas.

Ja, en dan maak ik lijstjes en dat leg ik weer even weg. Dan lees ik het weer en streep ik ook weer. Googlen en dan komen er weer een paar bij. Maar Farbenmix heeft het liefst een Nederlandse naam, ja....., weer strepen. Maar..... ik heb er één overgehouden, die naam blééf staan. Het is ook een beetje vernoemen naar mijn moeder. In mijn familie deden ze er vroeger heel erg aan, dusdanig dat er tig Henken en Willemen en Jannen in de familie zitten en het barst aan de dames kant van de Hendrikjes, Jannigjes! Toen mijn zus en ik kwamen kregen wij "nieuwe" namen!

Mijn moeder heeft mij leren naaien, en op mijn zevende kreeg ik mijn eerste Singer "kinder" naaimachientje. Die naaide door te draaien aan een slinger of op batterijen. Ik was altijd aan het rommelen met stofjes, samen met mijn moeder eerst meedoen en helpen. En later kreeg ik van haar ook een beetje les, hoe of de wat. Dus mijn eerste ontwerp mag dan wel een beetje vernoemd worden naar haar. Het is haar 2e naam, want toevallig begint 'ie met een W, hij is een tikkie verbasterd, want anders klinkt de jurk zo zwaar. Ik weet niet of ik de naam al mag noemen, dus nog even een paar weken geduld, maar het begint met een W!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten