Pagina's

zaterdag 10 oktober 2009

Winterjasje voor de jongste freule


Voor de jongste had ik twee jaar geleden een paarse winterjas, gewoon gekocht, maar ze vond het een heerlijk jas. Gemaakt van een paarse rib met een paarse bontrand aan de onderkant en rond haar capuchon. Vorig jaar paste ze hem precies pas, zeg maar. De breedte ging nog wel, maar de mouwen zijn nu véél te kort en de onderkant zit inmiddels ver boven haar knieën. Er klopt helemaal niets meer van. En ze wilde graag toch weer een paarse jas. Zie hierboven de winterjas die ik wil gaan maken! Ik doe alleen geen kruissteekjes op de paspelzakken en borduursteekjes op de ceintuur, want ik vind de knopen en ceintuurgesp zo strak, dat ik dat er niet bij vind passen.


Ik gebruik paarse mantelstof. De kleur lijkt hier blauwer dan in het echt, maar het is auberginekleurig. Met zilvergrijs/antraciet nep bont. Ik ben vanochtend even naar de stad gefietst voor een gesp en knopen. Dat was nog niet zo makkelijk, want er was niet zo veel keus. De gesp moet eigenlijk 3 cm zijn, maar is nu 4 cm. En deze knopen waren de enige van hetzelfde materiaal als de gesp. Maar dat geeft verder niet, je hebt maar één goede soort knopen nodig en één goede soort gesp. En ik vind deze mooi strak, zonder tierelantijnen. En het belangrijkste, dochterlief vind ze ook mooi!

Ik ga nu lekker uitraderen en ik heb tegen Rem gezegd dat ik lekker beneden ga naaien. Ik heb alleen maar mijn naaimachine nodig, dus veel troep/rommel maak ik niet. Hoewel dat bont zal bij het knippen en bewerken veel troep loslaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten