Pagina's

maandag 9 november 2009

Ik heb geen gat in mijn hand!


Maar een gat in mijn vinger!!

Ik ben de kraag van de jongste haar winterjas aan het doorpitten. In principe mag ik daarvan geen gat in je vinger krijgen. Want je steekt tussen de beide delen door de naden heen, maar ja ik kwam een dubbel gestikte bandje halverwege tegen en dat is AU!

Het jas lusje wilde ik van zwart fluweel doen, dat is niet zo dik als mantelstof, had ik zo bedacht. Anders heeft ze zo'n dik ding in haar nek zitten. Maar dat fluwelen bandje is maar aan één kant mooi, dus dan maar dubbel..... De bandjes netjes op elkaar gestikt en er tussenuit gestikt. Nog steeds niks aan de hand. Totdat je de kraag gaat doorpitten en je halverwege je er met je gewone handwerknaald doorheen moet. Dat fluweel is blijkbaar héél erg dicht geweven en bovendien nog tweelaags ook! Ik ben er net voorbij de ene kant (moest de andere nog doen) en ik heb een gat in mijn vinger...

En het irritante is, dat alles wat ik nu doe met spelden en naalden daar precies in wil gaan zitten... PLEISTER-ALARM!! Ik heb er nu maar een plakker op gedaan, maar ja, dat werkt niet lekker hoor zo'n ding op mijn vinger! Gelukkig gaat de rest van de jas, op de onderkant 10 cm dichtmaken en knopen aanzetten na, met de naaimachine!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten